דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל העולם נברא לעזרתי

כל העולם נברא לעזרתי

laitman_2009-12-23_2415_70.jpg

שאלה: מה לעשות אם במשך היום, לאחר השיעור, אינני מצליח להישאר מכוון לרוחניות?

תשובתי: האדם עובר כל מיני תקופות. ישנם ימים בהם הוא רוצה לעסוק בחכמת הקבלה במשך שעות, ואין הוא רוצה להתנתק ממנה. אחר כך מגיעה תקופה שבה הוא כביכול מתרחק ואינו משתוקק כל כך לחכמת הקבלה. אך בסופו של דבר הוא רואה, שהכול מסודר בצורה נפלאה עבור כל אחד מאיתנו, ואם הוא מנצל בצורה נכונה את שעות הפנאי שלו, הבורא מסדר לו שעות עבור העבודה, בהן הוא יכול ליישם את מה שלמד.

שולחים לו כל מיני בעיות, בעבודה, במחשבות, ברצונות, אך הוא מרגיש שדווקא עם כל הבעיות הללו חשוב לו מאוד להישאר בדבקות ברוחניות וכל הזמן להיאחז בתוך הרגשת הקשר הזאת. לאחר השיעור האדם יוצא לעולם הרחב, שמייד מוחק את כל ההתרשמויות מהרוחניות ומבלבל אותו.

אך דווקא התנאים האלו הם היעילים ביותר להתקדמות, אם הוא משתדל להיות במשהו קשור עם הרוחניות ולזכור, מהיכן כל זה נובע, מי שולח לו הפרעות אלה ומדוע, עם מה עליו להיות קשור ובשביל מה, ש"אין עוד מלבדו", ושהוא "טוב ומטיב". עליו כל הזמן להרגיש את הקשר הפנימי עם הבורא, כאילו עם מישהו אהוב ויקר לו.

תשתדלו להישאר במצב כזה במשך כל היום, ואתם תרגישו שאת כל התנאים האלה יוצר עבורכם הבורא באיזה עולם מדומה, בכדי שדרך כל הברק המטעה הזה, דרך התמונה המשלה הזאת, בכל זאת כל הזמן לחפש את הקשר עימו.

אז תראו שכל העולם המדומה הזה, המעטפת החיצונית הזאת, אלו הן צורות של הרצונות שלכם, שכל הזמן משתנות בתוככם! דווקא את הרצונות האלה עליכם כעת לחבר אל הבורא, ואז הם יהפכו לצורות רוחניות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 13.04.2010

רשומות קודמות בנושא:
חוקי המשחק המתוחכם
כל ימי חיי…
בעיות גשמיות אינן קיימות

2 comments

  1. "עליו כל הזמן להרגיש את הקשר הפנימי עם הבורא, כאילו עם מישהו אהוב ויקר לו."

    אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב יהודה אשלג, בעל הסולם / אגרות קודש / אגרת 19 – 1927, עמ' ע

    …וכבר מקרא כתוב: "אך טוב וחסד ירדפוני כל ימי חיי". פירוש, ע"ד שפירש זקנך הק' הבעש"ט, "ה' צלך". כמו הצל המתנענע אחר תנועות האדם, וכל נטיותיו בהתאם לנטיות האדם, כמו כן, כל האדם בהתאם להשי"ת, פירוש, שבהתעוררות אהבה להשי"ת, יבין שהשי"ת התעורר אליו בגעגועים עצומים וכו'. שזהו כוונת רבי עקיבא "אשריכם ישראל לפני מי אתם מטהרין, ומי מטהר אתכם", והבן.

    …אבל צריך להכיר בנפשו, אשר השי"ת, רודף אחריו, ממש באותו השיעור, שהוא רודף אחר השי"ת. ואסור לו לשכוח ח"ו את זה, גם בעת הגעגועים היותר גדולים, ובזכרו שהשי"ת, מתגעגע ורודף להתדבק בו בשיעור עצום כמדת עצמו, נמצא תמיד הולך בכיסופים וגעגועים, מחיל אל חיל, בזווגא דלא פסיק, שהוא תכלית שלימות כח הנפש, עד שזוכה לתשובה מאהבה. דהיינו, "תשוב ו' לגבי ה'", שהוא יחוד – קוב"ה ושכיניתיה. …

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/31415

  2. "אז תראו שכל העולם המדומה הזה, המעטפת החיצונית הזאת, אלו הן צורות של הרצונות שלכם, שכל הזמן משתנות בתוככם"

    שיר

    הבהיר, ומן שחקים מזהיר,

    שמה: מבפנים לפרכת המסך.

    סוד צדיקים שמה מתבהר,

    ויאירו יחדיו האור והחושך.

    טוב מאד לחקור מפעליו,

    ואליו הזהרו משלוח יד !

    אז תשמעוהו, וכה תפגשוהו,

    במגדל עוז, שם המיוחד.

    ויערב לכם דבר אמת,

    לדבר דבר בלי בר.

    וכל שאתם תחזו לכם,

    עיניכם תראנה ולא זר.

    יסדתיו בעניי ד' מרחשון, תרצ"ז לפ"ק פה בני ברק תובב"א.

    יהודה הלוי אשלג

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/9908

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest