דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / התפילות והקטורת בתוכי

התפילות והקטורת בתוכי

laitman_2009-04_9136_70.jpg

זוהר: פרשת וירא, סעיף קכ"ו: תחילה חשב רבי אחא שיש דבר בעיר, וא"כ צריכים תפילה להחזיר הנוקבא למידת הרחמים וע"כ אמר להם להתפלל. אבל כששמע שיש מיתה בהמון, שאמרו לו פלוני ופלוני מתו, פלוני ופלוני נטו למות, אז ראה שהוא מגפה. ולמגפה אין תפילה מועלת, כי אינה חסרה אז ממיתוק במידת הרחמים אלא שצריכים קטורת דווקא, לגלות בה קו אמצעי ולכלול הקווים זה בזה.

ה"מגפה" וה"דֶבֶר" שרבים "מתו" או נמצאו "על סף המוות", כל אלו הם הרגשות בתוך האדם, אשר מרגיש בתוכו ורואה עד כמה הוא אינו מתוקן. ב"מגפה" הזאת נלחם דווקא המקובל שבאדם, התכונה המיוחדת הנקראת "רבי אחא".

כל אחד ממחברי הזוהר מהווה בפני עצמו מקור מוגדר של תכונה עליונה, וכל התכונות, הכוחות האלו, נמצאים בתוכי, כמו גם בכל נשמה וגם בתוך הנשמה שלך! אנחנו נמצאים במערכת הולוגראפית, היכן שכל אחד כלול בכולם. לכן בתוכי נמצא גם רבי אחא, אשר נלחם במגפה, וכל החולים הרבים, אלה שנוטים למות ואלה שנשארים בחיים.

עליי רק לתאר לעצמי, היכן הם כולם נמצאים בתוכי?! היכן כל התכונות האלה, אני רוצה להרגיש אותן! אם אומרים שאני הוא עולם קטן, אז היכן כל זה בתוכי? אני רוצה לגלות זאת! כאשר אני אגלה את המציאות הזאת, שעליה מספר ספר הזוהר, אני אתחיל לחיות בה! לכן אני רוצה לדמות ולזהות עצמי איתה, ועם המקובלים האלה ואפילו עם הרשעים, עם כולם!

הרי כל זה הוא עולמי, המתגלה בתוך נשמתי, אשר כעת נסתרת ממני לחלוטין. אם אני אגלה אותה אפילו במקצת, אתחיל להרגיש את מה שספר הזוהר מדבר עליו. אם אני אגלה את עצמי, אני אקרא ויותר ויותר ארגיש את עצמי, אני אוכל להסביר יותר לעצמי על עצמי.

בינתיים ספר הזוהר בלתי חדיר עבורנו. אנחנו מחכים שהאור ישפיע עלינו ויתחיל לגלות לפנינו, ליתר דיוק בתוכנו, מציאות חדשה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 21.03.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
ספר הזוהר – אוסף של תרגילים לכניסה לרוחניות
הזוהר עוזר לנו לגדול

One comment

  1. אור תנחלסון

    "בינתיים ספר הזוהר בלתי חדיר עבורנו" יש לך יותר ממיליון תלמידים, איך אתה כ"כ בטוח שספר הזוהר בלתי חדיר עבור כל אחד מהם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest