דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל המצוות – באהבה לזולת

כל המצוות – באהבה לזולת

כל המצוות - באהבה לזולת
שאלה:
האם צריך יהיה לקיים מצוות, כמו שאנחנו מקיימים עכשיו, גם בעתיד, בימות המשיח, בגמר התיקון?

תשובה: זו שאלה עדינה, משום שכיום עדיין אי אפשר לגלות את הכול. מלבד זאת, בשביל מה לנו לדעת איך ייראה העולם בעתיד… סקרנות היא עדיין לא סיבה מספקת לגילוי סודות התורה.

אבל אם כבר שאלת, הנה ציטטה מעניינת שמספקת חומר למחשבה, מאת האדמו"ר הזקן מייסד חסידות חב"ד לגבי מצוות "לימות המשיח קודם תחיית המתים":

"אבל בצאת השכינה מקליפת נוגה, אחר שיושלם בירור הניצוצות ויופרד הרע מהטוב ויתפרדו כל פועלי און … יהיה גם עיקר עסק התורה גם כן בפנימיות המצות וטעמיהם הנסתרים. אבל הנגלות יהיו גלויים וידועים לכל איש ישראל בידיעה בתחלה בלי שכחה ואין צריך לעסוק בהם אלא לערב רב שלא יזכו למטעם מאילנא דחיי שהוא פנימיות התורה והמצוה וצריכים לעסוק במשנה להתיש כח הסטרא אחרא הדבוק בהם" (אדמו"ר הזקן, תניא, אגרת הקדש, פרק כו)

3 comments

  1. לרב שלום,

    ברצוני להתייחס למה שכתבת (כדי שאנשים לא יבינו לא נכון): "ואין צריך לעסוק בהם אלא לערב רב שלא יזכו למטעם מאילנא דחיי שהוא פנימיות התורה והמצוה וצריכים לעסוק במשנה להתיש כח הסטרא אחרא הדבוק בהם".

    מדובר שלא יהיה צורך בעם ישראל להגיע לידיעת ההלכה דרך פלפולא חריפתא (שאלות חריפות ותשובות חריפות) אלא מתוך גילוי האור כל אחד ידע את ההלכה לבד דרך גילוי האור. המאמר הזה בכלל לא אומר שלא נתעסק, חס ושלום, בעשיית המצוות (גם בענפים) אלא שלא נצטרך לעבוד קשה לגלות מה היא ההלכה – ואז נעשה את המצוה גם בשורש וגם בענף

    אבל מה שכן מעניין זה שהערב רב (שזה כולנו לפני שמגיעים להיות בעלי השגה) כן צריכים את הלימוד של המשנה כדי "להתיש כח הסיטרא אחרא הדבוק בהם"

    בברכות חמות

    מרדכי

  2. רב,

     האם אתה רומז לנו על התשובה לשאלה בכותרת הפוסט? גם אם כן וגם אם לא,  זה לא ממש עוזר לי להבין את הקשר בין "שולחן ערוך" שכתב מקובל גדול כמדריך התנהגות למי שחפץ להיות בהרגשת רוחניות (לפי מה שאני מבין) לבין המצווה של אהבת הזולת. מה, אני לא יכול לאהוב את החבר שלי ולאכול שרימפס ברוטב שום ויין?

    ערן

  3. אסתר המלכה:)

    שלום למרדכי מה שלומך,

    רציתי לשאול אותך מהיכן אתה מביא את התשובות האלה,

    האם מרב מקובל או כתבי קבלה,

    או מרבנים שלא עוסקים כלל בחוכמת הקבלה?

    לפי דעתי, כשעונים על שאלה או כשמבררים, צריך להביא מקור,

    אז אני אודה לך אם תעשה כך:)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest