דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל הזרעים ינבטו בשלב כלשהו

כל הזרעים ינבטו בשלב כלשהו

שאלה: בעל הסולם כותב, שבמצב של הסתרה אנחנו נמצאים ב"עולם העשיה". אז במה הוא שונה מהעולם הגשמי?

תשובתי: בעולם הגשמי האדם בכלל לא מבדיל בין קבלה והשפעה, הוא לא מבדיל בין "לא לשמה" (למען עצמי) ו"לשמה" (על מנת להשפיע), הוא לא יודע מה זה טוב ורע.

נאמר, ש"עולם העשיה" הוא רובו רע, "עולם היצירה" הוא חציו טוב וחציו רע, "עולם הבריאה" הוא רובו טוב. אולם בהימצאו בעולמות האלה האדם מבדיל בכך. מה שאם כן עכשיו, בעולם הזה, הוא לא מבדיל בכלום.

אנחנו נמצאים עכשיו במדרגה הנמוכה ביותר של "עולם העשיה", אבל היא אינה שייכת ל"עולם העשיה" הרוחני. אנחנו פשוט חייבים לשייך אותו לאן שהוא, מפני שחוץ מהעולמות הרוחניים, אין יותר שום דבר. לעולם שלנו אין מקום בסולם המדרגות הרוחני, זו איזו מציאות שקרית שקיימת במדרגה הנמוכה ביותר של "עולם העשיה" ושנותנת אשליה שכאילו אפשר לחיות ברצון לקבל בלבד, באגואיזם נקי, נטו.

ודאי, שדבר כזה הוא בלתי אפשרי. אבל הכוח העליון מחזיק איזו חיות בעולם הזה, כדי לתת לאדם להתקיים, עד שיפרוץ מתוכו החוצה ניצוץ רוחני, ואז הוא ייכנס לעולמות הרוחניים.

טיפת הזרע הרוחנית שלנו נמצאת בעולם שלנו, במציאות הגשמית הזאת, כמו בבית כלא שמחזיק אותה במאסר ולא משחרר. ועל ידי המאמצים שהטיפה הזאת נותנת על ידי הרצון שלה להשתחרר, היא בסופו של דבר פורצת החוצה, כאילו שנפלט זרע לעולם הרוחני. ושם הטיפה הזאת, הניצוץ הרוחני, מתחיל להתפתח במציאות רוחנית.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 10.01.2013

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest