דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל אחד והרצון שלו

כל אחד והרצון שלו

laitman_2010-05-24_0629_us-70.jpg

כולנו מריונטות חסרות חופש בחירה. אנשים מתגלגלים בעולם הזה בחיים הגשמיים ה"בהמיים", ובמשך הזמן הרצון האגואיסטי שלהם גדל עד שמגיע למצבי ייאוש מיוחדים שמכוונים אותם לגילוי עיבור הנשמה, אל הנקודה שבלב, או שהייסורים מכוונים את האדם לחיפוש ואז הוא מצטרף לאלה שהנשמה כבר "פרצה" בהם.

הרצון אינו מפסיק להתבשל בתוך ה"סיר" הכללי הזה, ובשלב מסוים חלק מהאנושות מקבל הזדמנות לחופש הבחירה. הם משתחררים מהרצון האגואיסטי שלהם, שכולו נמצא בידי הבורא, ופועלים ללא תלות בו.

אני רוכש חופש מהאגואיזם שלי ונהיה עצמאי ממנו, כלומר מהבורא ששולט בו. יחד עם האחרים אנחנו הופכים לשחקנים עצמאיים שרוצים להבין ולהכיר את המתרחש ולהשתתף בעצמנו בתהליך.

אינני רוצה שהבורא ישלוט בי. אני רוצה לפעול בדיוק כמוהו, אך מרצוני. בצורה כזאת אני מכיר את עבודתו, את פעולותיו ואת מטרותיו, כך שה"רווח" שלי הוא שאני משתווה אליו, נעשה אדם ועושה בדיוק את אותה העבודה שהוא עשה בי. כתוצאה מכך, כל התועלת היא שאני גורם נחת רוח לבורא. הרי אין דבר מלבד זה.

ישנם אנשים שאין להם את אותו סוג הנשמה, ולכן נשמותיהם יכולות רק להצטרף להתפתחות במידה מסוימת. הם הופכים למה שנקרא "עפר תחת רגלי הצדיקים" ובזכות זה הם מקבלים הארה והשראה, מבינים את חשיבות התהליך, ובכך משיגים את נשמתם.

כך גם בעולמנו, ישנם המנהיגים ש"מובילים" וישנם ה"מובלים" שחיים את חייהם מבלי לשאול שאלות. אלו הם 99.9% מהאוכלוסייה שמרוויחים את לחמם ואינם מרגישים שחסר להם משהו גדול יותר, אך מתוך החיבור בין כולם, כל אחד יגיע לשורשו במלכות הכללית.

בזכות הקשר ההדדי, כולנו מרגישים את עצמנו חיים בעולם אחד. ודאי שמדענים גדולים, פילוסופים והוגי דעות מבינים אותו טוב יותר ממנקה רחובות או פועל בשוק שיודע רק למכור אבטיחים ולצפות במשחק כדורגל בטלוויזיה. אך כמובן שאין לזלזל בו, הרי הוא בכלל אינו אשם בכך, פשוט לרצון שלו יש מבנה כזה שפועל בצורה כזאת, ואילו אדם אחר חייב להכיר את העולם מהגובה של מלכות דאין-סוף, אחרת הוא מרגיש שאינו ממומש.

כל ההבדל ביניהם הוא ברצון שהבורא ברא ומעורר לחיים. הכול מהבורא. ולכן, הוגה הדעות צריך להבין, שבמימושו הוא אינו גבוה יותר מהסוחר, כי הנסיבות כלל אינן תלויות בו. ומכאן נובע שבקשר לזה הם שווים לגמרי. הרי הכול על חשבון הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שכל הפועל", 28.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מחברים את הפסיפס הכללי בסדר הנכון
העולם בסדר גמור, הבעיה היא בי!
דרגות הבחירה החופשית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest