דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד תראה את דרכך…

כיצד תראה את דרכך…

photo_rav_gh70_269.jpg

ספר הזוהר, פרשת "משפטים", אות מ"ב: "הנשמות שבכאן הן נשמות של ילדים קטנים, היונקים מכוחן של אמהותיהם. והקב"ה רואה, שאם יתקיימו בעולם, יבאישו ריחם ויחמיצו כחומץ הזה, ע"כ מלקט אותם כשהם קטנים בעוד שנותנים ריח טוב".

כדאי לא לשכוח שמדובר על הרצון לקבל שלנו, שמתחלק כך לכל מיני חלקים. החלקים האלה עוברים תיקון ונקראים בכל מיני שמות: "ילדים", "נשים", "שפחה", "גבירה", "כהן", "תלמיד חכם" ועוד רבים אחרים.

אין אף מילה בכל המציאות, בספר הזוהר, בהכול, כולל העולם הזה, שאינה מצביעה על צורות הרצון. וחכמת הקבלה עוזרת לנו, בעזרת האור, לתת ציונים לרצון: מי הוא, מה הוא מהווה בפני עצמו, באיזה אופן הוא מכוון, ישר או בינתיים הפוך, מה חסר לו, מה לעשות עם כל הרצונות האלה.

למשל, עכשיו ניצב לפנינו עולם ענק. כך אנחנו מרגישים אותו. אך כל זה הוא סוגים של הרצון, ואם היינו יודעים ויכולים להבדיל בהם, היינו רואים לא את צורתם החיצונית, אלא את המהות הפנימית שלהם, כיצד צריך לסובב כל אחד מהם, כדי לכוון אותו להשגת האיחוד וההשפעה הכוללת. בסופו של דבר, מדובר רק על זה ולא על שום דבר אחר.

ספר הזוהר מסביר לנו את דרכי השפעת האור על הכלים (הרצונות), כיצד הרצונות האלה נכנסים בהדרגה לתהליך של בירור ותיקון, או בדרך של "בעיתו", או בדרך של "אחישנה" (בזירוז הזמנים), אם האדם מסוגל לזרז את ההתפתחות שלו.

בזמן קריאת הזוהר, כל אדם לומד על מה שקורה איתו או בדרך של "בעיתו" או בדרך של "אחישנה". הוא רואה גם את זה וגם את זה, בהתאם לצורה שבה הוא רוצה לראות את ההתפתחות שלו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 28.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
על ה"דיסק הקשיח" של הבריאה
מד הרצונות
עולם הרצונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest