דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / כישופים? עין הרע? יש פיתרון!

כישופים? עין הרע? יש פיתרון!

כישופים? עין הרע? יש פיתרון!שאלה: כיצד ניתן להתגבר על כישופים שאנשים עושים בכוונה נגדך? מה לגבי אותם אנשים שבמכוון רוקחים מרקחות למיניהם, ועושים אפילו פולחני וודו מטורפים ועבודות טומאה, שמשפיעים על חייהם של אנשים, והורסים בתים והורסים בריאות. מה הקבלה אומרת על זה, ואיך אפשר להתגבר על הדברים האלה?
תשובה: המחשבות שלנו הם הכוח החזק ביותר, והיום זה כבר מוכח מדעית. במחשבה טובה או רעה על מישהו אנחנו יכולים כביכול "להיכנס בו" כמו עם נשק, להפריע לו או להפך. המחשבות והרצונות שלנו, הכוונות שלנו כלפי מישהו, לטוב או לרע, יכולים ממש לשנות את המציאות, לשנות חיי אדם. ביחס טוב למישהו, אנו יכולים לגרום לו אנרגיה, כוח, בריאות, וגם ההפך. הדברים האלו ידועים באנושות, וכבר מזמן משתמשים בהם.
מה לעשות עם שימוש לרעה בכוחות אלה? עלינו להביא את כל האנושות להבנה שאנחנו קשורים יחד, וכש"סוגרים את החשבון", לא יכול להיות אף פעם שיהיה למישהו רע, ולאחרים לא, או שיהיה למישהו טוב, ולאחרים לא, כי בסופו של דבר זה חוזר.
ולגבי המישור האישי – אדם שמשתוקק להתעלות מעל החיים האלה, מעל העולם הזה, נקרא בקבלה "ישראל", מלשון "ישר-אל". ועל ישראל נאמר שהם "מעל כוכבים ומזלות". כלומר מי שמתפתח רוחנית נמצא מעל הכוחות האלו, כי הוא מתחיל להתקשר לכוח עליון יותר, ואז שום דבר לא משפיע עליו.
אדם שמתחיל לעסוק בחכמת הקבלה, יוצא מכל אותו רובד שבו פועלים הכוחות האלו, מחשבות רעות או טובות של אנשים. לכן שום דבר לא יכול להזיק לו. הוא נמצא בקשר מיוחד עם הכוח העליון – זה מה שמנהל לו את החיים, על ידו הוא מתקדם ועושה את הכול. שום כישוף או עין הרע לא נוגע בו.
כשנהיה "ישראל" – נתעלה מעל כל הבהמיות הזאת, מעל כל הקליפות והקללות למיניהן – ואז אף אחד לא יוכל לפגוע בנו.

(מתוך התוכנית "שאל את המקובל" מה 28.2.08. לצפייה בתוכנית המלאה)

4 comments

  1. האם לצחוק יש תפקיד בדרכנו הרוחנית?

    בשיעורייך אני שומעת הרבה על הדרך הלא קלה שאדם צריך לעבור ומצד שני הוא צריך לעשות זאת בשמחה.

    האם שמחה היא משהו פנימי בלב? האם היא חיצונית? ואיך הצחוק קשור לכל זה?

    הידעתם?

    בזמן הצחוק משתחרר בגוף הורמון בשם אדרופין שתפקידו לשחרר כאב…

    תודה!!

  2. שלום לרב לייטמן

    אמרת שאין שדים ורוחות בגשמיות אבל אני שמעתי סיפור של קרוב משפחה :

    לפני 25 שנים בישוב מסוים בשרון בצריף רעוע גרה משפחה של כהנים ללא אבא ולכן הילדים אפילו לא ידעו שהם כהנים .

    יום אחד הילדים הלכו לעשות מצוות קבירת המת בבית הקברות אף על פי שלכהנים אסור להכנס לבית הקברות ובטח ובטח אסור להם להטמא בקבורת המת.

    הילדים חזרו הביתה ולאחר זמן מה התחילו לשמוע דפיקות חזקות ונוראיות בצריף שעשוי מפח – כולם יצאו מהבית והתחילו לחפש מה הרעש הזה הרעש לא הפסיק ולפי דברי קרוב המשפחה שלי הם עשו חיפושים ממש נרחבים ברדיוס של מאות מטרים לראות מה מקור הרעש החזק והנורא.

    לאט לאט כל אנשי הישוב הגיעו והמשטרה גם אך לא מצאו שום מקור לדפיקות הללו.

    לא נותרה ברירה וקראו לרב חכם של המקום – הרב בדק בספריו ושאל אותם מה הם עשו היום ? ברגע שהם סיפרו לו שהם היו בבית הקברות הרב ישר שלח את כולם להיטבל במקווה ואמר כמה ברכות מהספרים ורק אז הרעש נעלם.

    אני לומד קבלה 5 שנים ואני לא ידעתי מה להגיד לקרוב המשפחה שלי

    התחלתי לשאול אנשים מהישוב ששמעו על המקרה הזה וכולם יודעים על זה והיו נוכחים במקום באותם ימים – לאף אחד אין מושג מה זה כולם אומרים שהיו שם שדים.

    אחרי ששמעתי את הסיפור הזה התחלתי לחשוב – אולי באמת יש שדים הרי בקבלה רשום את המילים שדים, רוחות – אז בטח יש אותם בגשמיות כשורש וענף.

    הרי המקובלים לוקחים מושגים ומילים מהעולם הזה כדי לתאר את מה שמתרחש ברוחניות .

    אני מבולבל לגמרי וחסר תשובה….

    בבקשה עזור לי לפתור את הסוגיה הזאת….

    תיקון עולם לכולם

    משה

  3. להילה היקרה,

    לכן אומרים משנכנס אדר מרבין בשמחה. והבן.

  4. אסתר המלכה:)

    גם אני שמעתי מידיד בצבא שסיפר לי שפעם הוא וחברים שלו הסתובבו באיזה מקום ופתאום חבר שלהם נעלם, וכשהם מצאו אותו הוא היה בעולם אחר…….הוא הקיץ מהמחשבה הזאת ואמר שמשהו השתלט עליו והוא לא יודע להסביר מה זה.

    מפחיד הדברים האלה, אבל כנראה שהם באמת קורים ומעניין למה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest