דף הבית / משבר עולמי / כיצד פותרים את הבעיות שמתעוררות?

כיצד פותרים את הבעיות שמתעוררות?

דעתו של ההיסטוריון פרופ' ויקטור קובלדין: "בסוף המאה שעברה נחשף חוסר ההתאמה בין הבעיות הגלובליות של האנושות לבין היכולות המוגבלות של הממשלה לפתור אותן.

אנחנו עדים ושותפים להיווצרותו של עולם גלובלי, קשור הדדית, ותלוי הדדית, שהמערכות הגלובליות שבו קושרות בין חלקים שהיו נפרדים קודם לכן. למעשה, מדובר על בניית חברה גלובלית חדשה – מגה חברה.

כדי לחקור את המגה-חברה, נדרשים הכלים האנליטיים המתאימים לכך: מושגים, קטגוריות ושפה. מהפכת המידע משנה את עקרונות הארגון של החברה. הקשרים האופקיים שהאנשים יוצרים מרצונם האישי, באים להחליף את ההיררכיות האנכיות.

הדבר ישנה את התפיסה שלנו על החברה, על האזרחות, על הזכויות, על השלטון הפוליטי ועל היחסים הבינלאומיים שעליהם בנויים חיי החברה. זה לא יכול שלא להשפיע על בעלי השליטה במשאבים ועל מקבלי ההחלטות.

המבנים הפוליטיים, מוסדות הממשלה, הרשויות המבצעות – מקורות התיאום, הפיקוח והשליטה – מאבדים את יעילותם בעולם שנעשה גלובלי. הסיבות לבעייתיות של התהליכים הגלובליים נעוצות בפער בין רמת ההתפתחות החברתית-כלכלית לבין רמת ההתפתחות הפוליטית של החברות האנושיות. חוסר שוויון ההזדמנויות ההתחלתי הוא שקובע את חלוקת התפקידים, וגורם להיחלשותם של האמצעים החיצוניים אל מול התהליכים הגלובליים. בינתיים, הגלובליזציה שוברת את המחסומים בחיים, אך לא בפסיכולוגיה ובהכרה שלנו. האדם נשאר עדיין האמצעי ולא המטרה".

תגובתי: על מנת לפתור את הבעיות של העולם המתגלה לפנינו, עלינו להשתנות, להיות קשורים בינינו בצורה גלובלית ואינטגרלית, להתחיל לחשוב רק במושגים של "אנחנו" ולא "אני", לראות את העולם כקשור בצורה מושלמת, "לפרמט" את הרצונות והמחשבות שלנו מאינדיבידואליים לגלובליים.

אחרת, לא נצליח להתקיים בעולם החדש. או שנכיר בכך ונשתנה בהדרגה, או שהטבע בעצמו יאלץ אותנו לבצע זאת על ידי הייסורים שמתעוררים בנו בגלל חוסר התאמתנו אליו. רק אם נבין מה קורה, נוכל להשתנות ולפתור את הבעיות שכבר מתחילות להתעורר.
ידיעות קודמות בנושא:
איזהו חכם? – הרואה את הנולד
תיקון על ידי הכוח האינטגרלי של הטבע
הקשר הגלובלי – בעיה או מצב חדש?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest