דף הבית / חינוך, ילדים / כיצד להגן על עצמך מבעיות מיותרות?

כיצד להגן על עצמך מבעיות מיותרות?

שאלה: בזמן הלימוד של העקרונות האינטגרליים האדם מקבל הרגשה של שיתוף, ואחר כך הוא חוזר לעולם החיצוני שבו הוא נאלץ לפעול בהדדיות עם עשרות אנשים. הוא צריך ללכת לקופת חולים, לבית ספר וכולי. שם הוא נתקל בתמונה הפוכה לחלוטין, שבה הכול מכוון לקבלת יותר כסף, מבלי לתת שום דבר בתמורה. איך עליו לעבוד עם המערכת הנוראית הזאת?

תשובתי: אם לומר בכנות, אני לא יודע בדיוק מה לומר, מפני שאני לא נמצא בכלל בשום מערכת. אני כבר, למעשה, מבודד באופן מלא מהעולם, ויודע על העולם, מה שנקרא, משמועות: אינטרנט, טלוויזיה, רדיו, עיתונים, אני בקשר עם הרבה אנשים ומקבל כמות עצומה של מידע מכל המקורות האלה, אבל אין לי מגע אישי עם הארגונים האלה.

אני מבין שהחיים הם מאוד קשים, שהם "מוציאים את האדם מכליו", לוקחים ממנו בריאות ועצבים. יכול להיות, שצריך בכל זאת לנסות להגיב על הכול בטוב. אני סבור, שבאופן כזה, לפחות אפשר להגן על עצמך מבעיות מיותרות.

אל תריב ואל תעשה מעצמך טיפש, אתה פשוט אדם רציני נורמלי אינטליגנטי, שמבין לא רע את החיים ולא עושה מעצמו מתנפל תוקפני, אלא מתייחס לאנשים בכבוד מכוון, מתייחס אליהם בהרגשה של כבוד עצמי, יכול להיות שאפילו כמו מורה לתלמידים. אני חושב, שזה צריך ליצור אווירה אחרת.

מתוך תוכנית "בית ספר לחינוך אינטגרלי", 24.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
דוגמה טובה מרככת את האגו
הצורך הבלתי נמנע באהבה
להתחבר כדי לשרוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest