דף הבית / חינוך, ילדים / דוגמה טובה מרככת את האגו

דוגמה טובה מרככת את האגו

בחינוך האינטגרלי חשובים שני דברים: שלאנשים שעוברים כאלה הכשרות יהיה קשר הדדי קבוע ביניהם, ושהם, בכל מקום, מבלי שישימו לב אליהם, יתנו דוגמה של תגובה רגועה למה שמתרחש, בכך שבכוונה מכוונים את עצמם ל"גל" חיובי וטוב, אף על פי שמכל הצדדים מציקים לך, מטרידים אותך, מנסים להרגיז ולהזמין תגובה שלילית.

כי היום האדם לא מרגיש אחרת את הסובבים, אלא רק אם הוא יסב את תשומת ליבם אליו או שהם יסבו את תשומת ליבו אליהם, רק אז הוא מרגיש שהוא משתף פעולה עם מישהו. לכן חייבים במיוחד בכוונה להראות דוגמה טובה, ואז הכול הופך להיות יותר פשוט, קל, אמנם שזה יוצא דופן. אפשר לשחק את זה בצורה של הומור, אבל לא בצורה סרקסטית, אחרת אתם תקבלו השפעה נגדית מאוד חזקה. זה דבר ראשון.

ושנית, זה הקשר בין האנשים ועריכת כאלה אירועים בכל המקרים שבחיים: בבית, בעבודה, בתחבורה הציבורית, אפילו בכביש, תפתח את החלון של הרכב ובצורה רגועה, ידידותית תנפנף ביד, ואז אף אחד לא יקלל אותך, לא יצפור לך בצופר. אני חושב שזה יכול לשנות הרבה דברים.

היום דוגמה כזאת תדהים ותפליא את האנשים, מפני שבטוח אף אחד לא מכוון אליה. אם פעם פרסומת הייתה טובה, אז היום היא תוקפנית. אם פעם הומור היה טוב, אז היום זה לא הומור, אלא סתם התגרויות מרושעות, אחרת האנשים לא תופסים שום דבר. כלומר אנחנו הגענו למצב הסופי של ההתפתחות האגואיסטית שלנו, כאשר אנחנו כבר פשוט עושים מוטציות למשהו לא מובן.

לא צריך לפחד מהתקפות, ממשהו "נגד". להיפך, צריך להסתכל על זה כעל הזדמנות להראות את עצמך אחרת. ואתה מיד תראה, כיצד זה מהמם את האנשים, הם נעלמים דום, הם לא מבינים מה זה, מסתכלים עליך בחשדנות: "מה קורה איתך? יש לך היום יום הולדת? מה קרה לך פתאום?".

צריך לפעול בצורה כזאת. אני סבור, שמעשרות אנשים זה יעבור למאות, אלפים וכולי. זה יתפתח ויגדל, כמו שמועה מפה לאוזן, מפה לפה, וכך יתפשט הלאה.

מתוך תוכנית "בית ספר לחינוך אינטגרלי", 24.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד להגן על עצמך מבעיות מיותרות?
הצורך הבלתי נמנע באהבה
חברות היא חברות, אך אגרוף לא יזיק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest