דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שההשפעה תהפוך לאופנתית

שההשפעה תהפוך לאופנתית

כבר ברור לנו שנוצרנו מחומר כזה שאנחנו יודעים לדאוג רק לתועלתנו ואין לנו מוטיבציה לשום פעולה אלטרואיסטית. בכל 125 המדרגות הבאות אנחנו מגלים את האמת הזו יותר ויותר, את האגו שמסתתר בתוכנו ומחזיק אותנו בשליטתו בצורה מוחלטת.

ניתן לפרוץ מתוכו רק בעזרת האור המחזיר למוטב, המעלה אותנו מכוונה אגואיסטית לכוונה להשפיע. אנחנו נשארים עם אותו חומר הרצון להנות, רק הכוונה שלו משתנה.

זה אפשרי רק תחת השפעת האור. בעת שהאור מאיר על הרצון, הוא מחזיק בכוונה להשפיע. וברגע שהאור מפסיק להשפיע על הרצון להנות, הוא מייד חוזר לכוונה לתועלת עצמו. הכול תלוי רק בעוצמת האור המשפיע על הרצון.

יוצא, שכל החיים שלנו תלויים במידת ההשפעה של המאור המחזיר למוטב. ולכן אנחנו צריכים להזמין את השפעתו המקסימלית עלינו. לצורך זה אנחנו זקוקים לחיסרון, רצון. אך היכן לוקחים אותו? – לשם כך קיימת התכללות. הרי לכל אחד מאיתנו אין רצון גדול להגיע להשפעה – אנחנו לא מבינים אותה ולא רואים בה שום תועלת. ולכן אני צריך להתכלל בחברה, בסביבה הנכונה שתשפיע עליי, תספר על גדלות ההשפעה.

שהאחרים לא ידעו בעצמם על מה הם מדברים, זה לא חשוב – אני נכנס תחת השפעתם, כך אני בנוי. אם אני אפילו באופן מלאכותי, בתור משחק מעמיד את עצמי תחת השפעת הסביבה שמשחקת בהשפעה, זה משפיע עליי ואני מתחיל לרצות להשפיע! הרי הסביבה החדירה בי שזוהי תכונה גדולה, בעלת ערך רב.

זה דומה לאופנה שמפרסמים אותה בכל הערוצים עם רעש, צבעים ססגוניים ובהשתתפות שחקנים ידועים שמספרים כמה חשוב שיהיו לאדם הדברים האלה. בסופו של דבר אני רוצה לקנות את מה שרוצים למכור לי. אף על פי שאף אחד מהשחקנים בכלל לא חשב לקנות את זה לעצמו, כמו כן, אותו אחד ששכר את שרותם שפשוט רצה להרוויח. הם כולם עובדים רק כדי לבלבל לי את המוח ובסופו של דבר הם מצליחים – אני הולך וקונה.

אנחנו זקוקים לאותו הדבר, רק שאנחנו בעצמנו מארגנים את המשחק הזה. אנחנו צריכים להרים את חשיבות ההשפעה ולשכנע שלהיות משפיע – זה טוב! כל אחד צריך למכור את הסחורה הזו לאחרים.

אם כך, קודם כל אנחנו נכללים ברצונות אחד של השני וכל אחד רוכש רצון להגיע להשפעה. ושנית, כולנו יחד עובדים על בניית הסביבה שלנו שהיא תספק לכל אחד מאיתנו את גדלות ההשפעה.

בסופו של דבר אני מקבל רצון פנימי להשפעה, וכן סביבה, קבוצה, שמחדירה בי את חשיבות התכונה הזו. ולכן אני רוצה אותה! כל אחד משחק שהוא עלה לגובה ונמצא בהשפעה, נמשך אליה. ואני מתפעל מכך ורוצה להשיג את אותו הדבר.

מתוך שיעור לפי מאמר רב"ש, מטרת החברה ב', 10.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
האצה על ידי בלימה או דחיפה
הקָראט היקר של העבודה הרוחנית
מדיבורים למעשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest