דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד המילה חודרת לנשמה

כיצד המילה חודרת לנשמה

"שפת הענפים" יכולה להיות מאוד שימושית ומועילה, אם אנחנו נמצאים בו זמנית בשני עולמות מקבילים. היא מסבירה לנו כיצד להשתמש בחפצים שקיימים בעולם שלנו בצורה היעילה ביותר, כדי להשפיע דרכם על האנשים האחרים ולעורר אותם לתיקון.

אילו הייתי יודע בצורה מדויקת את טבע האדם וטבע כל החפצים שנמצאים ברשותי, ייתכן שהייתי יכול לעורר את כל העולם לתיקון! הייתי יודע במדויק איזה סוג של סרטים, טקסטים או מוזיקה מיוחדת דרושים לשם כך, הייתי עושה חשבון לפי הנשמות שלהם ולפי הכוחות שאני רוצה להפעיל על הנשמות האלה, בהתאם למבנה הפנימי שלהן, שהיה ידוע לי.

אך מפני שהם בינתיים אינם מבינים את היחס ברמה של הנשמות והכוחות הפנימיים, אני מעביר את זה למישור אחר, לדרגת השמיעה וההרגשה הגשמית שלהם, ולצלילים של כלי הנגינה. באופן כזה, מופיעה אצלי ההזדמנות להשפיע עליהם. בזכות כלים חיצוניים כאלה, אני יכול לעורר בהם כוחות פנימיים שאפילו הם בעצמם אינם מודעים לקיומם. וזה משפיע עליהם דרך השמיעה החיצונית, דרך המוזיקה, ומעורר בהם בהדרגה את הכוחות הפנימיים.

הרי האדם הוא מערכת שלמה, שבה מתאחדים הגשמי והרוחני. ניתן להשפיע עליו באמצעים גשמיים, אך עם הכוונה על מנת להשפיע ברמה הפנימית הרוחנית. באופן כזה, ניתן להכניס אותו לוויברציות, לרזוננס, ולקבל תגובה באותם הרבדים שאותם הוא אפילו אינו מתאר לעצמו, דרך ההאזנה למוזיקה וההשפעות החיצוניות האחרות.

דווקא באופן כזה אנחנו מעוררים את עצמנו באמצעות קריאת ספרי הקבלה: ספר הזוהר ו"תלמוד עשר הספירות". הם גורמים לנו להעלות את הרגישות לאור המחזיר למוטב. הרי האור הזה אינו נמצא בדרגה הגשמית. אולם המקובלים סידרו כך, שדרך ההשפעה החיצונית על האוזן והעין שלי אני אקבל השפעה פנימית, אם אני מכוון את עצמי אליה ורוצה לקבל דווקא אותה.

לכן, אם נדע את הקשר בין השורשים והענפים בדרגה של שני העולמות המקבילים: הרוחני והגשמי, האחד כנגד השני, ניתן יהיה לעורר את כל העולם לתיקון. אנחנו בעצם פועלים בצורה כזאת, אך לא באותו הכוח ובאותה העוצמה שבה עושים זאת בעלי הזוהר.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 21.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חכמת הקבלה ושבע החכמות החיצוניות
פרחים רוחניים ושמש רוחנית
בשביל מה צריך את שפת הענפים
מוזיקה של השגה עליונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest