דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כוח ההתגברות, חלק ה'

כוח ההתגברות, חלק ה'

שאלה: מדוע החיים מלכתחילה אינם מסודרים כקלים? למה עלינו להתגבר על קשיים?

תשובה: הקשיים נחוצים על מנת שאני אברר, מה באמת חשוב לי בחיים, ושאהפוך את המצב החשוב ביותר הזה למטרה הרצויה שלי.

כלומר, אני חייב לברר בשביל מה אני חי כל השנים האלה, ובמה עליי למלא את היום כדי להשיג את מטרתי שאליה אני משתוקק.

אני מחליט למה אני רוצה להגיע בסוף חיי, ומציב בפניי את הדמות הזאת כקנה מידה. אני הופך את המטרה הזאת למאוד רצויה עבורי כדי כל הזמן לעבוד רק למענה, לחפש כיצד להתקרב אליה ולהבין אותה יותר טוב.

ואז כל העבודה הזאת לא תדרוש ממני שום מאמץ, זה כמו ילד קטן שרץ בחדר ולא מרגיש עייפות, כי הוא לא חושב על זה כעל עבודה. הכול נקבע לפי חשיבות המטרה.

ועל מנת שהמטרה תהיה חשובה עבורי, אני חייב להיכנס לחברה שתוכל לעצב בתוכי כאלה עדיפויות שכרגע אינן קיימות בי. בזכות הסביבה אני מתגבר על המשיכה שלי לעיסוקים חסרי ערך. הסביבה הופכת לגורם המכריע שמשנה את סדר העדיפויות שלי.

לכן, כאשר אני נמצא בסביבה שמעוררת בי חשיבות של ערכים מסוימים, מספיק רק להתכלל בתוכה וללכת יחד עם כולם, לדון, להתפעל מהדעה שלהם, ואז יהיה קל מאוד לעבוד לשם השגת המטרה שבחרתי.

אני בעצם לא בוחר את המטרה עצמה, אלא את הסביבה שתעזור לי לרכוש את הבנת החשיבות של המטרה הזאת. ואז אני אתקדם לקראתה בשמחה.

למשל, כדי לשמור על דיאטה צריכים לבחור קבוצה שבה מעריכים גוף רזה ובריאות. ואז, במקום להכריח את עצמי לשמור על תזונה, אני בעצמי ארצה לשמור. לא אצטרך להתגבר על עצמי. הדבר היחיד שדורש התגברות זה להיכנס לסביבה חדשה שכבר תבצע את כל העבודה עבורי. זה כל הפטנט.

חברי הקבוצה יחדירו ללבי את החשיבות של ירידה במשקל ויהיה לי קל לשמור על דיאטה. לא יהיה צורך להתגבר על עצמי, להגביל את עצמי באכילה. ההתגברות נחוצה רק עבור החיבור עם הסביבה ולאמץ ממנה את חשיבות ההרזיה.

אנחנו משתמשים בכלל הזה בכל מקום, רק איננו מודעים לכך. כל המועדונים מאורגנים לפי העיקרון הזה, גם הקהילות שנלחמות עם השמנת יתר, גם מועדוני הספורט. אדם נכנס לסביבה מתאימה שמחדירה בו את חשיבות המטרות שלה, ואז הוא גם מתחיל להשתוקק אליהן ולפעול כבר מתוך רצון. אז הוא לא צריך להתגבר על עצמו יותר.

לכן, כאשר בעל הבית רואה שהעובדים שלו מתעצלים בעבודה, הוא צריך להזמין אנשים שיעלו עבורם את חשיבות העבודה שלהם, להניע ולעורר מוטיבציה. אם תהיה להם מוטיבציה, יהיה להם כוח לעבוד היטב. אם לא תהיה, אז שום דבר לא יעזור, כל הזמן צריך יהיה לעמוד עם המקל מעל ראשיהם.

העובד יחליט שעדיף לו כבר לבצע את העבודה מאשר לקבל מכות. אך שוב, דרושה כאן התגברות לא על ביצוע העבודה עצמה, אלא עבור השכנוע העצמי כמה חשוב להימנע מהמכות. אנחנו אף פעם לא עושים משהו על ידי התגברות. חייבים להתגבר רק על זה שהחדיר לעצמנו את חשיבות העבודה הזאת. כך זה קורה בכל מקום ובכל דבר, בכל רגע בחיינו.

שאלה: אז למה אנחנו מרגישים שכל הזמן אנחנו צריכים להתגבר על משהו?

תשובה: זה קורה מפני שאנחנו לא בוחרים את המטרה ואת האמצעים להשגתה. לכן אנחנו מתייאשים, בוכים מחוסר אונים, מצטערים. אך אם היינו מבררים לעצמנו את המטרה והיכן לקבל את ההתרשמות לחשיבותה כדי לרצות אותה ולהשתוקק, לשאוף אליה, אז לא הייתה נחוצה שום התגברות. לא היינו צריכים לעבוד בכוח, היינו מלאי כוח מניע. זהו פטנט מיוחד במינו.

שאלה: יוצא מכך, שמגיל הכי צעיר, מהלידה, צריכים לכוון את רצון הילד לכך שהוא יבחר עבורו מטרה מסוימת. ואחר כך החיים שלו יהיו קלים. אבל למה למעשה זה לא קורה?

תשובה: מכיוון שאנחנו לא יודעים לחנך את עצמנו ואת ילדינו. עצם החינוך הוא בכך שהאדם יברר את מטרת חייו וכיצד לרכוש רצון חזק אליה בזכות הסביבה. אז החיים הופכים לנופש, לבילוי.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 383, 27.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כוח ההתגברות, חלק ד'
כוח ההתגברות, חלק 2
כוח ההתגברות, חלק 1

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest