דף הבית / המשבר ופתרונו / ילדי היקום, חלק 7

ילדי היקום, חלק 7

האנושות הגדולה והמפותחת אינה שמה לב ליקום, שבו היינו יכולים למצוא את כל היסודות שלנו. במרחבים שלו היינו מגלים כוחות, "תלכידים" שלמים של חומר אחר, אנטי חומר, וכדומה.

ודאי, שאנחנו עורכים מחקרים של היקום, אבל לא מייחסים להם חשיבות מספקת, בכך שמניחים, שהעתיד שלנו תלוי בכך, מי ינצח ב"תחרויות" גשמיות, מי בינינו חזק יותר, עשיר יותר, בעל עוצמה רבה יותר. ההתפתחות שלנו אינה מכוונת להכרת והשגת הטבע, לגילויו המלא ולהבנה של מה שחסר לנו.

הייתי יכול להניח, שהיקום הוא כולו השפעה. כי הוא יצר, הוליד הכול, ארגן וסידר הכול, ובסופו של דבר, בשילוב של הכוחות שלו יוצר ומפיק תופעות הטבע של דומם, צומח, חי ומדבר.

היקום מפתח את החומר לכיוון של מדרגה חדשה, מיוחדת ואיכותית, שבה החומר הזה מתחיל פתאום לשאול שאלות אודות עצמו ואודות אותו הכוח שברא אותו: "מאיפה אני? למה אני?".

אנחנו הרי יודעים, שאם קיים גורם פעיל, אז המחשבה שלו טמונה בתופעות שהוא הוליד, במה שהוא עשה. וכתוצאה מזה מתעוררת בנו תגובה לזה. אבל אנחנו לא משקיעים מספיק כוחות, תשומת לב, כדי ללמוד ולחקור את מה שפועל ומשפיע עלינו.

למרות שמצד שני, אנחנו רואים יותר ויותר טוב שאנחנו מהווים את הנגזרת. בכך שמכירים את הטבע האנושי, אנחנו מבינים יותר ויותר בבירור שאין לנו שום בחירה חופשית, ובכלל שום חופש בפעולות. הכול מותנה על ידי גנים, אינסטינקטים, חישובים של רווח והפסד, לעיתים קרובות לפי נוסחאות אלמנטריות.

מכאן נובעת הבעיה, כיצד לחקור את היקום ואת התהליך שעברנו, אם בכל הכוחות שלנו אנחנו משתמשים למשהו אחר?

אחד התלמידים שלי עובד באקוליידר גדול (מאיץ חלקיקים) בשוויץ. הוא מספר, שהיו דיונים רבים על פרויקט בעל מימדים כה גדולים ובעלות כל כך גבוהה, אבל מצד שני, המחיר שלו שווה ערך לשבוע של שהיית צבא ארה"ב באפגניסטן.

לכן יוצא, שאנחנו עושים מעט מאוד מאמצים כדי להכיר ולהשיג את הטבע. חבל לי מאוד שכך הוא הדבר. כי אם כולנו היינו עושים היכרות יותר ויותר טובה עם הטבע ומפיצים את הידע שהתקבל להמונים, לא כפי שזה נעשה היום, אלא באמת, אז היינו מתחילים להבין מה בעצם חסר לנו. היינו מגלים שחסרות לנו תכונות חדשות, תכונות של השפעה.

ואז, בנוסף לכוחות הקבלה שנמצאים ברשותנו, היינו מתחילים לרכוש גם כוחות, תכונות של השפעה, ובזה היינו חוקרים את הטבע מהצד השני.

ההמשך יבוא…

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 308, 02.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ילדי היקום, חלק 6
ילדי היקום, חלק 5
ילדי היקום, חלק 4

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest