דף הבית / המשבר ופתרונו / כוח האגו וכוח הטוב

כוח האגו וכוח הטוב

שאלה: החיים הללו של הישרדות, כאשר אחד אוכל את השני, כביכול מוצאים חן בעינינו. האם אפשר לתקן את המצב הזה, כי הוא הרי כל הזמן רק הולך ומחמיר?

תשובתי : באמת המצב הופך להיות יותר ויותר גרוע, כי אנחנו הרי מתקדמים. כל האנושות מתפתחת בתוך האגו שלה, שברגע הבא בוער יותר ויותר. לכן אנחנו ננעלים סביב כדור הארץ, מקושרים לגמרי זה עם זה, אבל מצד שני מחולקים על ידי האגו הגודל שלנו.

אנחנו רואים עד כמה אנחנו מתרחקים זה מזה. אנשים כבר לא מסוגלים להסתגל ולחיות בדירה אחת. ילדים בורחים מהבית, זוגות מתגרשים. אנחנו כבר לא מסוגלים לדבר ישירות זה עם זה, אלא רק דרך הטלפון הנייד או דרך אי-מיילים. זה טוב שעוד יש לנו כאלה אמצעי תקשורת, אחרת בכלל לא היינו מתקשרים זה עם זה.

חכמת הקבלה מסבירה, כיצד עלינו לתקן את הטבע שלנו, אם אנחנו רוצים להמשיך את הקיום שלנו. אחרת אנחנו ניפרד לגמרי. התיקון אפשרי רק על ידי הכוח של המאור המחזיר למוטב, הכוח החיובי של הטבע. הבעיה היא שאנחנו חיים בעולם, ומגלים רק את הכוח השלילי של האגו. הכוח האגואיסטי הזה פועל בכל מקום.

אפילו אם אני עושה משהו טוב עבור אחרים, אז זה רק בתנאי שבעצמי גם כן אקבל איזו תועלת. אחרת אני לא מסוגל לעשות שום מעשה טוב. כלומר הכוונה שלי בכל מקרה מכוונת לרווח על חשבון אחרים. אנחנו לא מסוגלים למעשים באמת טובים וללא תועלת עצמית. כוח כזה טוב וללא תועלת עצמית קיים בטבע, אבל הוא ניסתר מאיתנו. אנחנו צריכים לעורר אותו, ואז נוכל לאזן את שני הכוחות האלה: כוח האגו וכוח הטוב. רק על זה מדבר ספר הזוהר והתורה כולה: איך עלינו לאזן את הטבע שלנו ולהשיג הרמוניה. ואז בינינו יתגלה הכוח העליון של הטבע, שנקרא בורא.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 3.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest