דף הבית / המשבר ופתרונו / כיצד נאכיל 10 מיליארד בני אדם?

כיצד נאכיל 10 מיליארד בני אדם?

בעוד כמה עשורים העולם עלול לעמוד בפני משבר מזון גלובלי, בעולם יהיה מחסור במזון. המומחים בטוחים שזה פשוט להימנע מהמשבר הזה, ואין אפילו צורך בטכנולוגיות חדשות…

מספיק אם יזרקו פחות אוכל ויעזרו לחקלאים. ייצור מודרני של תבואה, אם מחלקים אותו בצורה נכונה בין האוכלוסייה, יספיק כדי להאכיל 10 מיליארד בני אדם.

הצמיחה של המזון צריכה להיעשות על חשבון קרקעות חקלאיות זמינות, כדי לצמצם את הנזק שנגרם למערכות האקולוגיות. באיחוד האירופאי החקלאים מייצרים 8.6 טון של תבואה לכל דונם, באוקראינה מייצרים 4 טון לדונם אחד, בניגריה 1.5 טון לדונם אחד. על כמות המזון אפשר להשפיע על ידי הפחתת פסולת ניצול של מזון. אירופאי ממוצע, בשרשרת מהחווה ועד לשולחן המטבח, זורק 179 ק"ג של אוכל. זה שווה לצריכה שנתית של אדם עני.

אני חושב שהבעיה היא לא במחסור במזון, אלא בחוסר רצון לחלק אותו בצורה שיספיק לכולם. מה גם שזה לא יקטין את צריכת המזון לאנשים עשירים, אלא רק יעביר את המזון שנזרק לשולחנם של העניים. אבל זה אפשרי רק אם לכל אחד יש את הרצון לעקוב אחרי שימוש נכון במוצרי המזון. בשום שיטות משטרתיות לא ניתן לפתור את בעיית החלוקה הנכונה של פסולת ניצול. חייבים לנטוע בליבם של בני האדם הרגשה של הדדיות (שכל העולם זו משפחה אחת), אחריות (ערבות הדדית), רגש משפחתי (אנחנו כולנו, זה אחד שלם).

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest