חטאו של אדם

כל החטאים בעבודה הרוחנית מתרחשים בגלל טעויות של האדם. נדמה לנו שאנחנו כבר מוגנים, שעלינו מעל לאגו שלנו, אבל למעשה בזמן הגילוי של דרגה חדשה אנחנו נופלים ולא יכולים לעשות שום דבר.

שאלה: איך נותנים לאדם לבצע טעות?

תשובתי: נניח שיש לי תלמידים צעירים בגילאים 25 עד 40, גברים בריאים ונורמליים. בזמן השיעור הם מבינים שבחיים אין שום דבר בעל ערך, חוץ מהאיחוד הרוחני. האור מגיע ונותן להם שכבת הגנה, מסך עד לדרגה מסוימת. אבל אם נעביר אותם למסעדה עם וילונות קטיפה, צוענים וריקודים, או למגרש כדורגל עם קהל של אלפי בני אדם, אז לא ידוע מה יקרה בעוד דקה עם המחשבות שלהם.

כך שיוצא חשבון פשוט: ברגע שמוסיפים לך יותר אגו שאין עליו מסך, אז האדם נופל. זה חוק פיזי! בשיעור אנשים יכולים לעלות עד לדרגת טהרה צחה כבדולח. יש להם הגנה, הכול סגור. נשארת רק השפעה ואהבה, מאחר ואנחנו מכסים את החברים על ידי המסך המשותף שלנו. ואחר כך אנחנו הולכים ביחד לחגוג את ההתעלות הרוחנית שלנו במסעדה, וזהו, הם נופלים!

זהו החטא של האדם. תחילה אתה עובר לדרגה של גן עדן בה הכול נפלא, הכול נורמאלי. ואחר כך, כשאתה רוצה להעלות הכול לדרגה אלוהית, אתה רואה ששום דבר לא מצליח ולא מסתדר. עבורך העולם הבא נשאר במסעדה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 24.12.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest