דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / מה חכמת הקבלה נותנת לאדם

מה חכמת הקבלה נותנת לאדם

1. גילוי חיי הנצח – פיתוח חוש חדש: תכונת ההשפעה, שבה אפשר להתקיים גם לאחר מותו של הגוף הפיזי.

2. הרגשת חופש הבחירה – איתור הנקודה שמאפשרת לשנות את מהלך החיים. בכל יתר הדברים – הרגשה מדויקת שאין טעם לעשות משהו, כי ממילא אי אפשר לשנות משהו.

3. היחסים – שיפור ביחסים בתוך המשפחה, כתוצאה מהמטרה המשותפת ומהלימוד המשותף על טבע האדם. את חילוקי הדעות מקבלים כהזדמנות לתיקון.

4. חינוך הילדים – הורים שמלמדים את ילדיהם את חכמת הקבלה, מעניקים להם את הדבר הטוב ביותר שהורה יכול להעניק לילד: הבנה עמוקה של טבע האדם, התנהגות נכונה כלפי הסובבים אותם, מתוך איזון עם הטבע. כל אלה הופכים את חייו של הילד לקלים ונוחים יותר. ההורים והילדים שלומדים יחד את חכמת הקבלה, הופכים לחברים אמיתיים בעלי תחום עניין משותף. זוהי תופעה נדירה בימינו, כשהקשרים בין הילדים והוריהם למעשה אינם קיימים.

5. חכמת הקבלה עוזרת לאדם להתמודד עם קשיי היום-יום – האדם מגלה את שורשם ומסוגל להיפטר מהם. הוא יודע את סדר הפעולות שמאפשר לו להתמודד עם הבעיות.

6. אדם שלומד קבלה אינו סובל מדיכאון, מפני שתמיד יש לפניו מטרה נעלה שאותה הוא משתוקק להבין.

7. אדם שלומד קבלה אינו סובל מפחדים שונים, מפני שהוא מתפטר מהדאגה לעצמו. אין לו פחד מהמוות, כי הוא מבין שזהו בסך הכול המוות של הגוף הפיזי. הדאגה היחידה שלו היא רק: כיצד לעלות לתכונת ההשפעה לזולת.

8. האדם אינו מאמין ב"כוחות נסתרים" – בהשפעת  הכוכבים, באסטרולוגיה, בעין הרע, בגורל, בקמעות וחפצים למיניהם. הוא נמצא מעל כל זה, וחייו נעשים מובנים וחופשיים יותר.

9. האדם נעשה מציאותי יותר – הוא מבין שלטבע יש חוקים קבועים משלו. אין ניסים בטבע; יש רק חוסר-ידיעת החוקים מצד האדם. לכן, כשהחוקים ידועים, החיים נעשים קלים יותר.

10. שינוי תפיסת המציאות – האדם מבין שרק אם ישנה את היחס שלו למציאות הוא יוכל לשנות משהו, ולא באמצעות שינויים חיצוניים.

11. בשלבים מתקדמים יותר של לימוד חכמת הקבלה, האדם מגיע למצב של איזון עם הטבע ומפסיק להרגיש בעיות כלשהן, מחלות וכן הלאה. אם בכל זאת הוא מרגיש אותן, בגלל הקשר שלו עם האחרים שעדיין אינם מתוקנים, הוא מרגיש זאת אחרת, מאחר והוא כבר יודע מה הסיבה ומה התכלית.

12. הבנה עמוקה של טבע האדם – התכונות, הרצונות, המחשבות והכוונות. זה מסייע ביחסים ההדדיים בחברה האנושית: עם עצמו, בתוך המשפחה, עם הקרובים, בעבודה, עם העולם. האדם מבין מדוע האנשים מתנהגים כך ולא אחרת.

13. תענוג אינסופי – זהו פטנט רוחני. יש לנו המון דרישות, ואנחנו תמיד מבקשים למלא אותן. ברגע שהמילוי נכנס לתוך הרצון, הוא ממלא צורך מסוים, התענוג מורגש במשך שניות בודדות, ולאר מכן הרצון הולך ודועך. אדם שלומד את חכמת הקבלה יודע כיצד להשתמש בחיסרון, ברצון, מבלי שהתענוג יכבה אותו.

14. אדם שלומד קבלה נמצא בהשתוקקות מתמדת למטרה, לגילוי חוקי הטבע, להתרת כל הספקות. זה מוסיף טעם לחייו. הוא דומה לילד שמגלה לעצמו את העולם.

15. אדם שלומד קבלה בקבוצה, יש לו המון חברים שתומכים בו, והוא נמצא איתם ביחסים מיוחדים. הוא מקבל מהם ביטחון, הרגשה שיש לו חברים רבים מסביב לעולם כולו, שיעזרו לו בכל מצב שהוא, אך ורק בגלל המטרה המשותפת.

16. אדם שלומד קבלה מעריך בסובבים אותו דבר אחד בלבד: את מידת ההשתוקקות שלהם למטרה. בכך כולם יכולים להיות שווים. שאר התכונות אינן מוערכות בכלל, הואיל והן ניתנו לאדם מהטבע, ובזה איננו יכולים להיות שווים. אין הערכה לא למעמד ולא לכמות הכסף, כי כל זה אינו שייך להשגת האדם עצמו; אלו נתונים שאינם תלויים במאמציו.

17. להיפטר מהדאגה לעצמנו – זהו הישג אדיר כשלעצמו, היות והדאגה לעצמנו היא שמביאה אותנו לחוסר האיזון עם הטבע. זוהי הסיבה לכל הבעיות בחיי האדם. עלינו לדאוג לעצמנו רק למה שהכרחי לקיומנו. את ההכרחיות הזאת כל אדם מגדיר לעצמו.

18. לימוד הקבלה עוזר להבין יותר לעומק גם את מדעי הטבע ואת התהליכים ההיסטוריים, וכן לשפר את הכישורים היצירתיים של האדם.

עריכה: מ. סנילביץ'

ידיעות קודמות בנושא:
"לְמַד קבלה! היא תפתח בפניך הכול!"
חכמת הקבלה היא גילוי כל המציאות בתוכך
מה חכמת הקבלה נותנת לאדם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest