דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / יחיד, חברה, תיקון (למתקדמים)

יחיד, חברה, תיקון (למתקדמים)

יחיד, חברה, תיקון (למתקדמים)

שאלה: אם נסתכל על הספר "שמעתי" של בעל הסולם ובמיוחד על מאמר א', אין עוד מלבדו, לא מופיעה המילה "חברה" אפילו פעם אחת. לא פעם הזכרת את המאמר הזה כתמצית העבודה הרוחנית של האדם וגם חיברת לו את השימוש ב"חברה" כאמצעי הבלעדי להשגת הרוחניות.

השאלה שלי היא האם השיטה של שימוש בחברה להשגת הכרת הכוח העליון באופן רחב להמונים הוא בעצם פרי פיתוח שלך, ולא של בעל הסולם שלמעט כמה מאמרים על חשיבות החברה כמו מתן תורה (שהם בעצם מאמרים כלליים ולא פתרונות מעשיים) לא נגע בדרך זו?

תשובה: שאלה מאוד חשובה. כל הקונגרס האחרון של "בני ברוך" היה מוקדש לבירורה. אי הבנת הקשר בין תיקון פרטי לתיקון כללי מעוררת צורך בהבהרה.
הפנייה למקורות העוסקים בקשר בין תיקון כללי ותיקון פרטי:
שבירת הכלים בעולם הנקודים (תע"ס חלק ז), שבירת נשמת האדם (תע"ס חלק טז), חורבן הבית עקב התחלפות האהבה בשנאה (תלמוד), תקנונים של קבוצות מקובלים במאות שעברו (השגת העליון – רק באהבה), מאמרי בעל הסולם על החברה כגורם להשגה רוחנית, מאמרי רב"ש על עבודה קבוצתית רוחנית (בעיקר מאמרים משנת 1984-5), כל תורת הבעל שם טוב (חסידות), ועוד ספרים רבים סביב הקבלה אשר מתארים את תיקון הנשמה כהופעת אהבה וקשר בין בני אדם.

בנוסף, מומלץ לעיין בחומרי הקונגרס:
דרך אגב, לפי אופיי אני מאוד רחוק מסנטימנטאליות וקרבה לאנשים. אני – בודד, לא רגיש לאחרים, לא מבין בשביל מה הם בכלל קיימים! הקבלה שברה אותי.

(מתוך שיעור מה – 17.2.08 על מאמר רכ"ה משמעתי, דקות 31:52-35:31. לצפייה בשיעור המלא).

3 comments

  1. רב,

    תודה רבה על עריכת הרעיון בפוסט.

    אוהבים אותך

  2. אתה תמיד מחנך להתנתק מהגשמת הרוחניות, ולפרש כל מילה בכתבי המקובלים בצביונה האמיתי, הרוחני. ומשום מה, בכל מה שנוגע למילים "חברה" "קבוצה" "אהבה" וכו' אתה מתייחס למילים כפשוטן, לפי ההגדרה הגשמית הבהמית.

     מדוע?

  3. מדוע אין אני יכולה לעיין בחלק מהמאמרים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest