יותר אור בדרך

שאלה: כיצד פועל הגֵן האינפורמטיבי (הרשימו) של תהליך ההתפתחות?

תשובתי: מתגלה בי הגן האינפורמטיבי (הרשימו) הבא, ואני מתחיל להרגיש את הפוטנציאל שלו, את היחס של האור (רשימו דהתלבשות) ושל הרצון (רשימו דעביות). הרשימו תואם לגמרי למצב הרוחני, קיים בו כל האור והרצון שלו, וחסר רק המסך שיקשר אותם זה לזה. כלומר, חסר המימוש!

אני מתחיל להרגיש מצב רוחני כלשהו, רק שהוא אינו ממומש. ולכן אני מרגיש את כל עוצמת המרירות מההתנגדות בין האור והרצונות שאינם יכולים להתחבר ולהיכנס זה לתוך זה. זה מורגש או כייסורים רוחניים או כייסורים גשמיים: מגפות, אסונות, מחלות, תאונות, מלחמות ועוד.

כך זה מתרחש אם אינני מוכן לביאתו של הרשימו. אילו הייתי מזמין בעצמי את ביאתו, הייתי שמח לגלות אותו ומתכונן לממש אותו. אך אם הוא מגיע אליי כשאינני מוכן, כשאינני מתכוון לקבל מסך ולהפוך את הרשימו הזה למצב רוחני, אז הוא מתגלה כייסורים גדולים מאוד, כתוצאה מההתנגדות בין האור והרצון. האור והחושך עומדים זה מול זה, ואני מוצא את עצמי בתווך ביניהם.

אם כך, אני הוא אותו המחסור במסך שהיה צריך לחבר אותם! וזהו כל ההבדל בין דרך האור ודרך הייסורים. בדרך האור, אני בעצמי מכין את עצמי ומצפה לביאתו של הרשימו החדש: שיתגלה כבר! אני מכין את הסביבה, לומד, מכין את עצמי כדי להשתמש ברשימו הזה, ומחכה: נו, איפה הוא כבר! אני מזרז את ההתפתחות הזאת ואת התגלות הרשימו. וברגע שאני מוכן, הרשימו מתגלה.

אך אם אינני מזרז אותו, הוא יתגלה בהתאם למהירות הרגילה שלו. ברגע שבו אהיה מוכן לקבל על עצמי את הייסורים האלה, הרשימו יתגלה ויוסיף לי את הכאב הזה. בכך הוא יכריח אותי לרוץ לכל מקום אפשרי, רק כדי להסתתר.

וקיימת גם אפשרות, שהייסורים האלה עוד לא יעזרו לי להגיע אל חכמת הקבלה ואל הקבוצה, אל שיטת התיקון, ואני פשוט אסבול סתם כך: אסבול ממחלות, אלחם במלחמות, אמות ושוב איוולד. וכך הייסורים "יכתשו" אותי כהוגן, מה שנקרא "הייסורים ממרקים את האגואיזם". באופן בלתי מודע, אני אשלם על ידי הייסורים שלי וארכך בכך את הפער בין האור והרצון שברשימו. כך מתנהלת ההתפתחות מתוך חוסר הכרה, במדרגות הראשונות, אך לאחר מכן אני בכל זאת אצטרך לעבור לדרך האור.

אך גם בדרך האור, אני לפעמים הולך בעצמי ומזרז את הרשימו, כמו שנאמר: "המשתוקקים לבורא (ישראל) מזרזים את הזמנים", ולפעמים אין באפשרותי לזרז את הזמנים, ואני נאלץ להיכנס לדרך הייסורים. ולכן הדרך האמצעית הזאת נקראת "דרך ארץ".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 28.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המסך הוא ההשקעה שלך במציאות הרוחנית
פיזיקה מדויקת ולא הוקוס פוקוס
תמונה עם כתמים לבנים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest