דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המסך הוא ההשקעה שלך במציאות הרוחנית

המסך הוא ההשקעה שלך במציאות הרוחנית

שאלה: מה זה מסך?

תשובתי: המסך הוא מה שמביא לתיאום בין האור והרצון. הרי אנחנו כפופים לחוק השתוות הצורה בין הנברא והבורא, שאותה אנחנו חייבים להשיג. מצד הבורא נשארות התכונות הטבעיות שלו, ומצד הנברא, כוונות ההשפעה מעל לרצון לקבל הטבעי שלו, שאותן קיבל מהבורא. שניהם חייבים להיות דומים, זהים, בזכות התכונות האלה. האדם צריך לקבל את צורת הבורא, ולכן הוא נקרא אדם (מלשון "אֶדַמֶה לעליון").

הגֵן הרוחני (הרשימו) של המצב הבא כולל בתוכו את האור והרצון. זוהי תמונה של מצב רוחני כלשהו שעדיין לא מומש. הוא נועד לכך שאתה תיקח אותו ותממש אותו.

נניח שישנה מסעדה, וישנו אדם רעב. אך אני צריך להביא את האדם הרעב הזה (את עצמי) למסעדה, לשלם כסף, לקבל אוכל, ואז אהיה מסוגל למלא את התיאבון שלי. כלומר, חייבות להתבצע כמה פעולות: מאמץ, תשלום, קבלת המילוי.

ה"רשימו" הוא התנאי שמקשר את הרעב, מצד אחד, והמילוי מהצד השני. וכל שאר העבודה שלי כדי לממש אותו, נקראת "מסך". המסך הוא מה שעושה מהרשימו הפוטנציאלי מצב רוחני ריאלי. הרשימו הוא כביכול נתון התחלתי במחשב, ששמור באיזשהו מקום אצלי ב"הארד דיסק". וכשאני לוחץ על הכפתור ומקבל אותו בצורה של תמונה על המסך, זה כבר המימוש.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 28.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
יותר אור בדרך
האם קיימים חיים ללא מסך?
המילוי הוא המסך והאור החוזר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest