דף הבית / כללי / יום הגבר הבינלאומי

יום הגבר הבינלאומי

הערה: כבר כמה עשורים חוגגים ב – 19 בנובמבר את יום הגבר הבינלאומי. החג מדגיש את תפקידם החיובי של הגברים במשפחה ובחברה. מייסדי החג הזה מציבים לעצמם כמטרה, למשוך את תשומת הלב לאפליה מינית של גברים, תוך מתן חשיבות מסוימת לתפקידם במשפחה ובחינוך הילדים. כמו כן, שמים דגש על שמירת בריאותם של בנים וגברים, על רווחתם החברתית, הרגשית, הפיזית והרוחנית. הגדרות אלה מתייחסות לגבר כאל יצור חלש שצריך להקדיש לו תשומת לב…

תגובתי: גבר, הוא יצור חלש מאוד. מהטבע, נשים חזקות יותר מגברים, הן בעלות כוח סיבולת גדול יותר מגברים, חרוצות ושקדניות יותר, ומסוגלות ליותר מאשר הגברים.

שאלה: אז מהו הגבר האמיתי?

תשובתי: אני חושב, שגבר אמיתי, זה אדם שמחפש את משמעות החיים. הוא מתגבר על השאיפה היומיומית והבורגנית שלו למנוחה ומשתדל למצוא משמעות לקיומו. אדם כזה נקרא גבר. הוא נאבק במשהו, מתגבר על משהו. כמו כן, גבר אמיתי, הוא מי שמבין, שרק בברית עם בת זוגו הוא יכול ליצור משפחה נכונה. לעזור לאשתו לחנך את הילדים, לעזור, כי הוא בעצמו לא מסוגל. מהטבע, אנחנו הגברים כאלה חלשים.

גבר מבין שעליו לעסוק בהשגת מזון, להביא הביתה למערה גופה של ממוטה או דולרים בחשבון הבנק וכולי. עליו להשתדל למצוא לעצמו עקרת בית מתאימה. שם, בתוך המערה, דולקת מדורה, זוחלים ילדים ומחכה אישה, לרגע שהוא יביא הביתה מהציד, מזון. גבר, זה מי שמבין את תפקידו בחיים, ויודע שהוא חלק מהטבע, שבו תלויים ההמשכיות, ההתרבות וההתפתחות. הוא משתמש בכל היכולות שלו כדי להשתלב בצורה נכונה בחברה האנושית.

גבר צריך לאפשר לאישה חופש להביע את עצמה, בראש ובראשונה, כאישה, כאמא, אשת איש. עליו ליצור עבורה נוחות, מקום, בית, כדי שהיא תרגיש טוב. הרגש והצורך הזה, טבעי בעיקר לנשים ולא לגברים. לכן גבר, זה מי שיכול לספק זאת לאישה, או לפחות מבין את הדרישות שלה והולך לקראתה בזה.

שאלה: האם גבר מחשיב את עצמו חלש? או שעליו להכיר ולדעת את חולשותיו? מה הן החולשות של הגברים שכולנו צריכים לדעת?

תשובתי: מהטבע האישה לא צריכה לאזן את עצמה בהרבה דברים. הגוף שלה נברא כך שהיא קרובה לטבע. אישה, היא אלמנט טבעי יותר ויציב מבחינה פסיכולוגית. בעוד שהגבר, לא. הגבר נוטה ללחצים גדולים מאוד, לרדיפות אחר משהו, להשפעות של כוחות עליו. הוא רץ אחרי כל קריאה של החברה או הטבע. מבפנים "קורעים" אותו כל מיני סתירות, ספקות.

אצל נשים זה לא מתבטא בצורה כזו, אלא כל אלה רק עוזרים לה כדי להתאושש, ולהתאזן יותר, ואילו אצל הגבר להיפך. גבר נתון להשפעה ויציאה מאיזון, ואילו אישה כל הזמן שואפת לאיזון פנימי. כך הם קיימים זה ליד זו: הגבר שמנסה להתפרץ לכל הכיוונים, והאישה, נמצאת לידו וכל הזמן שואפת לאיזון.

שאלה: מה צריך ללמד בנים, ואיך אפשר לעזור לגברים בוגרים להרגיש גברים אמיתיים?

תשובתי: אני בהכרח הייתי מלמד את כל הבנים, במשך שנים רבות, ריקודים סלוניים, כדי שירגישו את בת זוגם, כדי שילמדו כיצד לגשת לאישה, כיצד להביט עליה, כיצד לתת לה יד. זה הכרחי! יש בזה נימוסים, יחסים, הם מלאכותיים אבל מאפשרים לשמור על מרחק, סולם סמכויות וכולי. חשוב מאוד, שזה יהיה בגבר ביחס לנשים.

שאלה: למה דווקא ריקודים סלוניים? יש ריקודים אחרים כמו טנגו, רומבה…

תשובתי: בריקוד הטנגו והרומבה, אין אותם יחסים שצריכים להיות. הייתי במולדת של הטנגו, בנמל שבו הוא נולד. זהו ריקוד של טרגדיה, ריקוד של צער שמתבטא בכל, באופן הביטוי, בתנועות גוף חדות. אלה לא יחסים טובים בין גבר לאישה. אלה לא יחסים של אהבה, אלא יותר יחסים של ייסורים, דרמה, טרגדיה. לתוך היחסים שלנו צריך להכניס משהו שיאפשר לנו להתייחס זה לזה בנימוס.

חכמת הקבלה מדברת על כך שצריך לחנך נכון את הגברים ואת הנשים, כדי שהם יוכלו להתחבר בצורה נכונה ביניהם, ובאיחוד הזה ליצור כזה זוג גשמי ורוחני, שישיג לא רק הצלחות גשמיות: ילדים, נכדים וכדומה, אלא גם יולידו דור המשך רוחני.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 11.11.2018

 

One comment

  1. הצטערתי לקרוא חלק מהתפיסות המיושנות המייחסות תכונות אופי לגברים או נשים כדבר קבוע שאינו ניתן לשינוי.
    גברים ונשים אינם חלשים או חזקים, אלא פשוט מותאמים לצרכים שלימדו אותם להתכונן אליהם.
    גברים מכוונים מילדות לעבר שוק העבודה ולכן שם יש דגש על פיתוח האינטלקט והכישרון לפתור בעיות.
    ונשים מוכוונות מילדות לעבר הטיפול בילדים ובמשפחה ולכן שם יש דגש על פיתוח תשומת הלב והרגישות.
    אין זה אומר שגברים מוגבלים רגשית, או שנשים מוגבלות שכלית.
    לכולם פוטנציאל זהה. את ההבדל העצום רואים גם בין תרבויות.
    יחס שיוויוני לנשים ולגברים מאפשר חברה שבה לכל אחד חופש בחירה מלא.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest