דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חלקיק של השטן בנו…

חלקיק של השטן בנו…

כנס החינוך האינטגרלי, סדנה מס' 5

שאלה: אנחנו משחקים באהבה. אבל זה הרי משחק?

תשובתי: למעשה היינו רוצים לא לשחק, אלא באמת להרגיש כזה רגש.

אהבה, זאת הרגשה של התכללות הדדית, כאשר אני לוקח את הרצונות שלך ומתחייב למלא אותם, אתה לוקח את הרצונות שלי ומתחייב למלא אותם.

צריך להבין, שהנשמה שלך נמצאת באחרים, ולכן האהבה הזאת היא בעצם אגואיסטית כלפי עצמך האמיתי ולא כלפי אותו אחד שעכשיו נראה לך כאתה.

שאלה: נניח, שאני מוכן לבטל את עצמי כלפי האחרים, אבל אותו "שדון" שיושב אצלי בפנים עוקב אחרי הכול ואני לא יכול לעשות איתו שום דבר.

תשובתי: טוב מאוד שאתה מרגיש את זה.

שאלה: אבל זאת איזו ניגודיות, וצריך לכבות את ה"שדון"…

תשובתי: בשום אופן לא! בניגודיות הזאת אנחנו צריכים לחיות! אנחנו צריכים לאהוב אותה!

אם לא יהיו בו זמנית חושך ואור, אנחנו לא נשיג שום דבר. הכלי מנוגד לאור, ואילו אנחנו צריכים לשלב אותם בעזרת ה"מסך". זאת הופכיות וניגודיות נוראה, בכלל לא כמו שבעולם שלנו, בין שנאה גמורה ואהבה גמורה. אנחנו אפילו לא מתארים לעצמנו עם אילו ניגודים נוראיים אנחנו עולים בקונוס לעולם אין סוף.

וה"שדון" הקטן הזה גדל עד למימדים של קינג-קונג ענק. אבל בעצם הוא לגמרי שווה לבורא, רק שמהווה בפני עצמו את האחוריים שלו.

ואנחנו צריכים להיות בין שניהם, מפני שאתה לא שייך לתכונת הבורא, אתה לא הבורא, ולא רוצה להשתייך לתכונה של האובייקט ההפוך לו, האגו. בזה שאתה בונה את עצמך ביניהם, אתה נמצא בו זמנית בשתי התכונות ועולה לכזאת דרגה שאתה הופך להיות כביכול גבוה יותר מהבורא מפני שהשגת אותו מתוך החושך.

שאלה: נניח, שבקבוצה ישנם אנשים ניטראליים לגמרי, שאני לא מגיב אליהם בכלל. וישנם כאלה שמזמינים בי תגובה עצומה, אני פשוט רותח. באיזה מקרה זה טוב?

תשובתי: אף אחד מאיתנו אינו דומה לאחר. לכולם יש מחשבות ורגשות שונים. לכן צריך לסבול את כולם. אם האדם הוא לא נגד התנועה של הקבוצה, אם הוא מסכים לכללים שלנו ומשתדל לקיימם, אבל כל פעם יוצא להיפך, אז צריך להתייחס אליו בצורה נאמנה. כי הוא לא מנסה בכוונה לקלקל את הקבוצה. זה לא מתוך כוונה רעה, ואנחנו חייבים לסבול אותו.

מתוך סדנה מס' 5 בכנס החינוך האינטגרלי, 04.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אין שתי אהבות דומות זו לזו
תחייתה של האהבה
מצוות האהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest