חכמה או מדע?

"חכמת הקבלה בכללה, היא עניין של התגלות א-לוהית, מסודר בדרכיו בכל בחינותיו, ממה שנתגלה בעולמות, וממה שעתיד להתגלות, ובכל האופנים שאך אפשר לפעמים להגלות בעולמות, עד סוף כל הדורות." (בעל הסולם, "תורת הקבלה ומהותה")

כל מה שמתגלה לאדם בעבר, הווה ועתיד, מהווה נושא ללימוד בחכמת הקבלה. אדם משיג את המציאות מתוך הטבע שבתוכו הוא נמצא. בחכמת הקבלה יש השגה נוספת, פרט לעולם שלנו יש עוד טבע מיוחד שנקרא "העולם העליון". שם האדם לא מוגבל בזמן או מרחק, עומק ההשגה, תלוי בכל מה שרק הוא יכול לגלות לעצמו וזו נקראת חכמת הקבלה, שהיא ידע בדרגה הגבוהה ביותר, הכולל בתוכו את כל שאר המדעים, כמרכיבים קטנים שלו.

שאלה: בעברית אנו אומרים "חכמת הקבלה", מדוע ברוסית אומרים שזה מדע הקבלה?

תשובתי: אנחנו מדברים על חכמת הקבלה כעל מדע, מפני שהיא מושגת על ידי האדם באותן הגדרות של כל מדע אחר. הבעיה היא רק להתחיל להרגיש עולם רחב יותר, ולא אותו עולם שנתפס בחמשת החושים הגשמיים שלנו. בכך שאנו מרחיבים אותם עד לחושים רוחניים שנקראים כתר, חכמה, בינה, זעיר אנפין ומלכות, אנחנו משיגים את העולם העליון, את הנפח הבא של הבריאה, למעלה מהנפח שמושג על ידינו באופן טבעי.

עם שאת, אנחנו מגלים, משכפלים, חוקרים, רושמים, מעבירים מידע, כמו גם ביתר המדעים שבעולם שלנו. לכן חכמת הקבלה יכולה להיקרא מדע. אבל היא נקראת חכמה, מפני שהיא מרחיבה בנו תחומי השגה רגשיים ושכליים, שמעלים את האדם לדרגה אחרת, לדרגה של הנהגת העולם שלנו.

מתוך שיעור וירטואלי, 11.03.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest