דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיים חדשים 670 – המוח החברתי

חיים חדשים 670 – המוח החברתי

צורת החשיבה של האדם מאוד אישית, אינדיבידואליסטית, ולכן האדם פועל לטובת עצמו על חשבון הזולת. זה בולט במיוחד אצל תינוקות… (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "המוח החברתי".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

צורת החשיבה של האדם מאוד אישית, אינדיבידואליסטית, ולכן האדם פועל לטובת עצמו על חשבון הזולת. זה בולט במיוחד אצל תינוקות. התינוק לא חושב על כלום מלבד עצמו, עד גיל שלוש הוא אינו מסוגל להרגיש את הזולת, ואם הוא גדל במשפחה מפנקת מדי, הוא ממשיך להתייחס כך לעולם גם בבגרותו. האדם לא נולד עם הכנה לאמפטיה, אלא להיפך, הוא אגואיסט מוחלט שלומד לעשות חשבון, אך קיימים בגופנו נוירוני מראה בדיוק כמו אצל החיות.

כולנו שייכים למערכת אחת, ויש בינינו קשר הדוק עם אינסוף קווי תקשורת פנימיים: מחשבות, רצונות, התפעלויות, הכול מצוי ברשת אחת כללית, כמו חבילת קרוטונים במרק אחד. היכולת הבסיסית להרגיש את האחר טבועה בנו, אלא שהיא אגואיסטית, כדי שניזהר מדברים מזיקים. ורק בעזרת שיטת חינוך מיוחדת המושתתת על חכמת הקבלה, אנו יכולים ללמוד להשתמש בקשר בינינו באופן לא אגואיסטי.

מטרת התפתחותנו לבנות בינינו קשרים הדדיים נכונים, עד שנרגיש "כאיש אחד בלב אחד", שנהיה בהדדיות מושלמת, בהשלמה הדדית, ואיש לא יצטרך לדאוג לעצמו כי כולם דואגים לו והוא להם. כשהאדם מתפנה מדאגה עצמית, הוא מרגיש כמו תינוק בידי אימו והוא פנוי לדאוג לאחרים. בדרך לשלמות הזו, האדם עובר מצב שנקרא "הכרת הרע", שבו הוא מרגיש שאי אפשר להמשיך יותר עם היחסים הרעים שיש היום בין בני האדם.

בשיא האבולוציה, במצב המתוקן, נהיה מסוגלים להרגיש את כולם בו זמנית, הנוירונים שלנו יתקשרו ביניהם ונהפוך למוח אחד. זה יקרה רק אם נשתמש בשיטה של חכמת הקבלה שמלמדת איך להתקשר נכון לאחרים ולאהוב את הזולת. ואז נהיה כמו להקת דגים או ציפורים שזזה כגוף אחד, ובמוח המשותף שלנו נרגיש את הכוח העליון, שמנווט אותנו לחיבור גדול יותר ויותר.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 669 – מחווטים לחיבור?
חיים חדשים 668 – כסף וחיים טובים
חיים חדשים 667 – שליטה במפת החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest