דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זיכרונות על העתיד

זיכרונות על העתיד

שאלה: למה "עשר הספירות" מתגלות בפעם הראשונה כבר לאחר הסתלקות האור מהן?

תשובתי: ב"מלכות דאין סוף" יש שני מצבים עיקריים: לפני ה"צמצום" ואחרי ה"צמצום". ב"מלכות דאין סוף" לפני הצמצום רואים רק את האור בלבד, ואילו את הכלים לא רואים, כי הם כולם מלאים באור. אם הכלי מלא באור, אז האור שולט על הכלי. הכלי כל כך נהנה מהאור, שהוא כולו נאמן לאור, מכור לו. מצד הכלי אין שום תנועה, חוץ מלהנות ממה שממלא אותו.

זה דומה לתינוק שהאכילו אותו ועכשיו מלטפים אותו, והוא כל כך מרוצה, שאפילו אינו רוצה לזוז. התענוג מכבה את החיסרון, מכבה את הכלי, ואז הכלי הופך להיות בלתי נראה.

אבל אחר כך מתגלה חוסר דבקות, שוני, בושה, הרגשה שאינו מסוגל לקבל מילוי! אתה כאילו אותו התינוק שנהנה מאהבתה של אימו, מרגיש את אהבתה. ופתאום אתה מבין עד כמה היא אוהבת אותך ותמיד עושה למענך, ואתה רוצה רק ליהנות ממנה והיא עצמה לא מעניינת אותך, אלא רק התענוג שהיא מביאה. העיקר שהיא תשרת אותך. ומהגילוי הזה הבושה שורפת אותך ואתה נאלץ לעשות "צמצום".

ולאחר ה"צמצום" כבר מופיעות עשר ספירות. כי אתה הרגשת איך קיבלת, איך תפסת, איך זלזלת בבורא, וכולי. כלומר יש לך עשר אבחנות שהן כבר נקראות "ספירות", מפני שהאור שהיה קודם ממלא אותן, השאיר בהן "רשימו". ולפי ה"רשימות" שנמצאים בתוך הרצון, הבחינות האלה מתחילות להיקרא בשמות של כל מיני ספירות.

ספירה, זו הבחינה הקודמת, שלתוכה נכנס האור והשאיר בה "רשימו". ועכשיו היא משתוקקת לחזור לאותו האור בהתאם לאותו ה"רשימו", הזיכרון, שלפיו נותנים לו שם: כתר, חכמה, בינה, חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות. אז לכן יוצאות עשר ספירות שונות.

ה"רשימו" מעורר את החיסרון שעכשיו צריך להיות קודם לקבלת האור, וקורא לכלי לחזור למילוי. אבל הכלי עצמו לא יכול להתעורר, "האור המקיף" הוא זה שמעורר אותו, והאור הזה מתקשר עם ה"רשימו" שנמצא בפנים. ואז שניהם יחד: ה"אור" וה"רשימו" מתחילים לנענע את הרצון ולעורר ולהפעיל אותו. והרצון עצמו אינו יכול לעשות כלום, זה פשוט "חמור", חומר, שאינו ראוי לשום תנועה משלו. אלא ה"אורות" וה"רשימות" מעוררים ודוחפים אותו.

ואף שאנחנו מרגישים איך הרצון מניע אותנו, אנחנו אפילו לא מעלים בדעתנו איזה כוח עובד בתוכו.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 14.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
האור הוא הרטט של הנשמה
בכל מקום אותן 10 הספירות
אני וט' הספירות שלי עם אור הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest