דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ויתאחדו שמיים וארץ…

ויתאחדו שמיים וארץ…

מיכאל לייטמן

זוהר, פרשת ויצא, סעיף ס': כי כן הוא במרכבה, שאברהם ויצחק הם ימין ושמאל, ויעקב הוא באמצע. כתוב, הארץ, הנוקבא, אשר אתה שוכב אליה. הרי שכולם יחד הם מרכבה קדושה אחת,: ג' הקווים עם הנוקבא. וכאן ראה יעקב, שיהיה בכיר האבות.

ספר הזוהר מספר לנו כל כך הרבה על הקווים, במיוחד אלה המנוגדים זה לזה: אברהם ויצחק. זאת מאחר ועדיין איננו מרגישים עד כמה קשה לאדם לעבוד עם כוונות ופעולות המנוגדות זו לזו. הרי בעולם שלנו בדרך כלל הכול עובד בכיוון אחד, אם אני משפיע למישהו עם כוונה שיהיה לי מזה טוב, זה לא אומר שאני משפיע, זו עבודה בכיוון אחד, למען עצמי.

כשאנחנו מתחילים לעבוד מחוץ לרצון ליהנות, כל אלמנט כולל בתוכו שני ניגודים, בכוונה או בפעולה. לכן יש כאן תמיד כאלו חשבונות שהזוהר לא סתם כל הזמן נתקל בהם, כביכול הוא שוב חייב לומר היכן אברהם, היכן יצחק והיכן יעקב, היכן קו הימין והיכן קו השמאל.

הרי בכל מדרגה העבודה בג' הקווים היא מאוד קשה. זהו איחוד של הרצון ליהנות, שאין לו שום שייכות לרוחניות, עם כוונת ההשפעה, כדי שדווקא הרצון הזה יהפוך לפעיל, קובע ומבצע פעולה רוחנית.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 14.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
שלושה קוים
בן, משמע הבנה
הסכמה נפלאה

One comment

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לבני ברוך היקרים,

    בני היכלא

    "בני היכלא" הם הבנים של היכל המלך, שרוצים להגיע להיכל. "היכל המלך" הוא כינוי לתכונת הבינה -, תכונת ההשפעה, כוח הבורא, אלוקים. בנים הם אלה שרוצים להשוות צורה, להיות דומים למלך, להבין אותו, ועל ידי הבנה להתקרב אליו ולהרגיש אותו. הם מוכנים לעבור בשביל זה בכל מערכת התיקונים, ולשנות את עצמם מקצה לקצה – מהטבע שבו הם נבראו עד לטבעו של המלך. 

    http://files.kab.co.il/audio/music/nig-bney-2-12.mp3

     

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest