דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השלב הנוכחי של התפתחות הקבלה

השלב הנוכחי של התפתחות הקבלה

כנס גאורגיה, שיעור מס' 1

המקור המודרני ביותר של חכמת הקבלה נכתב בערך לפני 500 שנה. אלה הם ספרים של המקובל הגדול, האר"י. קרוב לעשרים כרכים של כתביו מגלים בצורה מפורטת את כל מערכת ההנהגה של העולם שלנו ושל שיתוף הפעולה שלו עם העולם העליון. הם מסבירים לא רק כיצד מנוהל העולם שלנו מכל צדדיו על ידי הכוחות העליונים, אלא גם את השפעתנו על הכוחות האלה, קשר הפוך, ואיך הקשר ההפוך הזה שוב מפעיל עלינו את הכוחות העליונים. כל שיתוף הפעולה ההדדי הזה, הבחירה החופשית שלנו, הגורלות שלנו, כל ההיסטוריה הקודמת שלנו בכל הגלגולים הקודמים, כל זה מתואר בכתבי האר"י. זהו תאור מאוד רציני ומפורט של כל מה שקיים.

אבל, הסתבר שזה לא מספיק. חלפו שנים ובמאה ה- 20, כלומר, כעבור 400-500 שנים לאחר האר"י, מופיע המקובל הבא, בעל הסולם. מדוע? מפני שהוא תיאר את כל הסולם של עליית האדם, החל מהעולם שלנו, מהמצב העכשווי שבו נמצא האדם הרגיל ועד לפסגת ההתפתחות. לא התפתחות פיזית, שׂכלית (אנחנו הרי רואים שאין לנו במה להתגאות בעולם הזה), אלא התפתחות שאנחנו עתידים לעשות, בהשגת העולם העליון, מערכת ההנהגה, התפתחות לעולם נצחי, מושלם, שנמצא בינתיים מחוץ להרגשות שלנו. הוא נתן לנו שיטה מודרנית, שבה אנחנו עכשיו משתמשים.

בנו של בעל הסולם, הרב"ש, פיתח את השיטה הזאת במובן הרבה יותר מעשי, יצר הוראות שימוש מדויקות מעבדתיות מעשיות, שאותן תיאר במאמריו הרבים. המאמרים האלה מספרים על איך אנחנו יכולים, על ידי שינוי עצמי, על ידי הרחבת החושים שלנו, לתפוס עוד את אותה הבריאה, שנסתרת מאיתנו מתוקף המוגבלות שלנו.

אנחנו יודעים שאנחנו מוגבלים. אנחנו תופסים צלילים רק בטווח תדרים מסוים, את האור בטווח מסוים וכולי. כלומר אנחנו מוגבלים בכל החושים שלנו: ראיה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש. ואילו כאן מדובר על חושים אחרים לגמרי, ולא על סתם הרחבה של החושים הקיימים.

כדי להרחיב את החושים שלנו, אנחנו יוצרים כל מיני מכשירים: טלסקופים, מיקרוסקופים עבור העיניים, כל מיני רדארים, צלחות לחוש השמיעה וכולי. אבל העיקר בשבילנו זה להבין, אילו חושים דרושים לנו, כדי להרגיש את מה שנמצא סביבנו.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס גאורגיה, 05.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
התפקיד של המקובלים בכל דור ודור
שיטה ממקור ראשון
חכמת הקבלה – מאברהם ועד ימינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest