דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המודעות הגוברת של הרגע הנוכחי

המודעות הגוברת של הרגע הנוכחי

כנס גאורגיה. שיעור מס' 1

היום אנחנו רק מתחילים לשער ולגלות שאנחנו מקושרים בינינו בצורה הדדית צפופה, לערוך מחקרים בנושא זה, לכתוב כל מיני מאמרים באינטרנט. אבל מקודם זה לא היה.

לפני עשר שנים לא יכולתי לדבר על זה. בשנת 2005 ערכתי מסמך בארוסה, בשוויץ, באסיפת "מועצת חכמי העולם", ולא רצו להסכים איתי. לפי ארבע שנים שוחחתי עם חתן פרס נובל לכלכלה והסברתי לו שהעולם נמצא במשבר, והכול יתפזר במהירות עצומה, כמו בזמן המפץ הגדול ביצירת היקום! הוא לא הסכים איתי.

וכאלה בני אדם היו רבים מאוד. נתתי הרצאות בארה"ב: בכל מיני אוניברסיטאות, קולג'ים, בכל מקום.

לפני חודש וחצי נפגשתי באיטליה עם נציג של האיחוד האירופי. הסברתי לו את כל מה שמתרחש והוא הבין אותי, מה שלא היה קודם לכן. הוא רשם הכול, כמו תלמיד, שאל שוב ושוב. אבל המסקנה שלו הייתה כזאת: "אני מסכים עם כל מה שאתה אומר, אבל אנחנו לא יכולים להגשים את זה, אנחנו לא יכולים לפתור את זה. אין לנו בינתיים למי לפנות. אף אחד לא יבין, אף על פי שאתה צודק".

כלומר לאט לאט העולם בכל זאת הולך לקראת הכרה שאנחנו נמצאים במרחב סגור, תחת השפעת כוחות הטבע ולא מעליהם, ולא יכולים לעשות ככל העולה על רוחנו, שהחברה האנושית היא גם כן בעלת תכונות מסוימות, שניתנו על ידי הטבע. אנחנו צריכים ללמוד את החוקים האלה ולציית להם, אחרת יהיה לנו רע. והדבר העיקרי, שכאשר הטבע ננעל והופך לגלובלי, אז מתרחשת פעולה הדדית בין המרכיבים של הדומם, הצומח, החי וה"מדבר", אז הפעולות ההדדיות הרעות שלנו יכולות להשפיע על העולם הדומם, הצומח והחי, כמו עכשיו עם הסופה הזאת "סנדי", עם הצונאמי.

כלומר, כל הדרגות האלה של שיתוף הפעולה ההדדי מתבררות כתלויות הדדית, ויוצא, שהאדם על ידי היחס הלא נכון שלו כלפי בני האדם האחרים, כלפי הטבע, משפיע על הכול, מפני שהדרגה שלו היא הכי גבוהה.

כאן דרושה לנו חכמת קבלה, מפני שהיא מספרת על איך עלינו לסדר את עצמנו. כי אם אנחנו לא נהפוך לכאלה עגולים, כמו האגו שלנו, כלומר תלויים הדדית, אז נמצא את עצמנו מנוגדים לטבע.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס גאורגיה, 05.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הכול שואף לאינטגרליות. והאדם?
חולשתם של החזקים בעולם הזה
להתעלות מעל לבעיה, כדי לפתור אותה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest