דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השורש הרוחני של הזמן

השורש הרוחני של הזמן

שאלה: לפי חכמת הקבלה, מה ההבדל  בין עבר, הווה ועתיד? מהו השורש הרוחני של הזמן?

תשובתי: כל היקום וכל האנושות, עוברים שלבי התפתחות מסוימים וכל הזמן משתנים. למעשה כדור הארץ לא קיים וגם לא החלל, אלא כך אנחנו מתארים לעצמנו את המצב בתוך האגו (הרצון) שלנו. במילים אחרות, העולם הוא השתקפות של מצבנו הפנימי. בכל מצב האדם הוא אחר, ולכן השיטה הקבלית משתנה במידת מה ועדיין מתפתחת. היום אנחנו נמצאים בשלב שבו לא היה דור שעשה זאת לפנינו ולכן אנו משלימים בשיטה הזאת את החלק שלנו, את הפרק שלנו. הדורות שיגיעו בהמשך לחכמת הקבלה, ישלימו ויכתבו את הפרקים שלהם. למעשה, אנחנו נמצאים כיום בשלב שבו ניתן להשלים ולסיים את כל ההיסטוריה.

השורש הרוחני של הזמן, אלה ה"רשימות", כלומר רישומי מידע שנוצרו בנו לאחר השבירה. בעבר היינו "כלי" אחד יחיד, לאחר מכן "נשברנו" ולאט לאט אנו שוב מתאספים ל"כלי" אחד יחיד תחת השפעת האור שפועל עלינו כל הזמן. ההרכבה המתמדת של כל החלקיקים השבורים נותנת לנו תחושה של זמן. למעשה זה לא זמן, אלא שינויי המצבים שלנו. אפשר לומר שזמן זה המרחק בין רצון לתענוג.

עלינו להתאסף יחד בנקודה מרכזית, כאיש אחד בלב אחד. בין אם אנחנו רוצים בכך או לא, אנחנו נעים לעבר המרכז הזה, מפני שבתוכנו נמצא אור שמכוון אותנו אליו. משך הזמן שבמהלכו עלינו להגיע למרכז הוא 6000 שנה. לפני 6000 שנה הרשימות שלנו החלו לנוע לעבר המרכז ואנחנו עוברים באופן עקבי 6000 מצבים שנקראים "6000 שנה". בתוכנו זה מורגש כזמן, אבל למעשה זה לא זמן אלא שינויי מצבים.

במושג זמן הכוונה שעכשיו אני מרגיש את עצמי בצורה מסוימת ובעוד רגע ארגיש אחרת. את הפער בין שני המצבים הללו אני מכנה "זמן". זמן לא קיים, זוהי מדידה סובייקטיבית. כיום, למדענים רבים כבר מובן שהזמן יכול לנוע גם קדימה וגם אחורה. נפילות ועליות, שינויים, כל התנודות בתוכנו הם שנותנים הרגשה של זמן חיובי ושלילי.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 15.6.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest