דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / השאלון המהיר – 15.10.2015

השאלון המהיר – 15.10.2015

שאלה: האם הנשמה מועברת גנטית?

תשובתי: נשמה לא מועברת לאף אחד, לא נעלמת לשום מקום ולא נולדת. נשמה היא המרכיב הקבוע של האדם, רק שהוא צריך לגלות אותה בתוכו. היא קיימת בכל אחד מאיתנו כמו נקודה, כמו טיפת זרע ואנחנו צריכים לפתח אותה. כאשר היא מתפתחת, האדם רואה שהוא לא צריך לעשות איתה שום דבר, כי היא מושלמת ומותאמת לחלוטין לשאר התכונות שלו.

שאלה: כאשר אני לומד מתוך ספר הזוהר, מתעוררים בי רגשות עזים של מאבק, האם זה נדמה לי או שהאותיות משפיעות על הרגשות?

תשובתי: הלימוד אכן משפיע על האדם, כמו מועך, מגולל ומשנה אותו פנימית. בסופו של דבר התפיסה שלו תהפוך לבעלת נפח גדול יותר ובהמשך הוא יבחין עד כמה זה עושה אותו לרב גוני.

שאלה: בעברי הייתי פרוטסטנטי ובמשך 4 שנים חייתי במנזר, הגורל הביא אותי לחכמת הקבלה והיום כשאני נכנס למנזר, אני חווה תחושות אחרות. הלימוד בספר הזוהר קירב אותי לנשמתי ובעקבותיו מצאתי קבוצה בה אוכל להתפתח. יכול להיות שאחרי לימוד חכמת הקבלה יגרמו לי להגיע למקום אחר בחיי?

תשובתי: יכול להיות, אך אין זה משנה, תמשיך להתפתח וכל הזמן תתייחס באופן ביקורתי כלפי מה שמתגלה לעיניך. תשתדל להסתכל על עצמך מהמדרגה הבאה, העליונה יותר, כדי שלא תמשיך להתפתח באותה מדרגה שמנוהלת מתוך השכל והרצונות שלך ואז לא תטעה.

שאלה: כל הצרות נובעות מזה שנשארנו ברמת הגוף הפיזי ולא קיבלנו חינוך להיות אדם?

תשובתי: כן, כל הצרות מגיעות מכיוון שעדיין לא קיבלנו את החינוך הנכון.

שאלה: מחלה היא סימן לאדם שסטה מהדרך האמיתית?

תשובתי: לא, מחלה היא סימן לחיבור לא נכון עם בני אדם אחרים במערכת האחת, שבה כולנו מעצבים זה את זה. אנחנו קיימים במצב שנקרא "ערבות הדדית" ולכן המצב שלי לא תלוי רק בי, אלא תלוי בכולם ומהדרך שאני משפיע על כולם.

שאלה: איך אפשר לדעת אם עושים את הבחירה הנכונה?

תשובתי: הבחירה הנכונה יכולה להיות רק אם אנחנו משתוקקים לאיחוד בתוך הקבוצה שלנו ודרכה רוצים להשפיע על העולם.

שאלה: איך צריך לנהוג עם הסובבים שמושכים אותי לרמה נמוכה יותר? האם כדאי להתעלם מהם, או לרדת לזמן מה לרמתם? והאם יספיקו לי הכוחות לעלות משם חזרה?

תשובתי: יהיה צורך בעוד כמה חברים כדי להעלות את האחרים מרמה נמוכה לגבוהה, ליחיד אף פעם לא יספיקו כוחות לעלות חזרה, רק ביחד עם כולם.

שאלה: האם הבחירה החופשית ניתנת רק לאנשים עם נקודה שבלב, או גם לאנשי דת, פוליטיקאים ומדענים?

תשובתי: בחירה חופשית ניתנת לאנשים הפשוטים, להמונים. אך לאלו שתופסים עמדות חברתיות בכירות, כמו מדענים גדולים ופוליטיקאים, שבהם תלוי גורלם של בני אדם אחרים, לוקחים את הבחירה החופשית. כל אלה שמכונים "מנהיגי העולם", הם בסך הכל בובות על חוט ואין להם שום בחירה משלהם.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 15.11.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest