דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השַלָט לניהול העולם העליון

השַלָט לניהול העולם העליון

בספר הזוהר אנחנו קוראים על המערכת הרוחנית העליונה, בדיוק כפי שקוראים על המבנה של איזושהי מערכת אלקטרונית או מכאנית, אנחנו פשוט קוראים עליה, קשורים אליה, אבל לא מפעילים אותה.

וכדי להפעיל אותה לא חייבים לדעת כיצד היא פועלת. הרי אנחנו מפעילים מערכות שונות ועובדים איתן אפילו מבלי לדעת את המבנה שלהן: נמצאת לפניי איזושהי מערכת, ומלמדים אותי על אילו כפתורים ללחוץ ולאיזה כיוון לסובב את הידיות כדי שהיא תתחיל לפעול. וככל שאתה יודע פחות על המבנה הפנימי של המערכת, כך טוב יותר, מפני שיש פחות סיכוי שתתבלבל.

לכן אנחנו צריכים לדעת כיצד להפעיל את המערכת העליונה, ולאחר מכן, מתוך המעשים שלנו (כמו שנאמר: "ממעשיך הכרנוך"), אנחנו נתחיל לראות את המערכת הזאת, להבין אותה, להרגיש אותה, לרכוש קשר איתה. כמו חרט, שדווקא מתוך תהליך העבודה שלו עם המחרטה מתחיל להכיר את האופי של המחרטה שלו ומשיג את תכונות המתכת שממנה צריך ליצור דברים שונים בצורות שונות. הוא יודע, שומע, מרגיש ואפילו מריח את הריח שבא מהמחרטה. הוא יכול ללקק את החומר ולפי הטעם לדעת איזו מתכת זאת.

כלומר, תוך כדי תהליך העבודה, מתוך המעשים, אנחנו מתחילים להכיר את המערכת הזאת. אבל תחילה מלמדים אותנו על איזה "כפתור" ללחוץ כדי לראות זאת. כך אנחנו מלמדים את הילד: "תסתכל, אתה לוחץ על הכפתור הזה – נדלקת מנורה. אתה מסובב את הידית – והמכונית זזה". כך אנחנו מתחילים לגלות ולהכיר את העולם.

אותו הדבר קורה גם עם העולם הרוחני. אנחנו לומדים על המערכת, שהיא מאוד מגוונת ומורכבת: קיימים בה אינסוף אלמנטים וקשרים שמחברים את כל הנשמות זו לזו, בכל מיני המצבים, ולא רק בעולם הזה, אלא בכל העולמות העליונים. זה משהו שאפילו איננו מסוגלים לדמיין בשכל שלנו. כל המערכת הזאת אינה עולה בקנה אחד עם דעתנו, כי הרי כל הקשרים, כל המימדים – הכול קיים שם, מעל לזמן, לתנועה ולמקום, מעל למהירות האור.

אבל למרות זאת, אנחנו יכולים להפעיל את המערכת הזאת, כדי שהיא תשפיע עלינו. איננו יודעים כיצד היא פועלת, אבל אנחנו מפעילים אותה. כך אנחנו משתמשים בטבע בהרבה מקרים בחיים שלנו. לדוגמא, ישנן המון "תרופות סבתא" שמועברות מדור לדור. האם אנחנו יודעים כיצד הן פועלות? – לא, רק ידוע לנו שזה עוזר. כך גם החיות מוצאות לפי הריח דווקא את אותו העשב שיכול לרפא אותן. והן אינן טועות, בניגוד אלינו, עם כל בתי המרקחת והתרופות שלנו.

כלומר, אנחנו צריכים לדעת שזה עוזר: שכך אנחנו "לוחצים" ומקבלים את האור. זה מאוד לא פשוט. אינני יודע מה כתוב בספר הזוהר, על מה מוסבר בפנים. אבל בזכות זה שאני קורא אותו יחד עם כולם, יש לי אפשרות לעורר את המערכת, כדי שהיא תעבוד עליי. אחרת, אם לא אלחץ על ה"כפתור", היא לא תעבוד עליי אישית, אלא תשפיע בכללות על כל המציאות, על כל האנושות. כדי שהיא תעבוד עליי אישית, אני צריך לעורר אותה בעצמי.

לכן אנחנו קוראים את ספר הזוהר ובכך לוחצים על ה"כפתור", כדי שהמערכת תשפיע גם על הקבוצה שלנו בכללות, כי אנחנו הרי קוראים יחד את הספר הזה, וגם באופן אישי על כל אחד מאיתנו. אז בואו נשתדל להפעיל את המערכת הזאת.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 28.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לחזור אל האיחוד שכבר קיים
כל הבריאה – בטיפת האיחוד בינינו
שהרוחניות תהפוך לחיינו…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest