דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחזור אל האיחוד שכבר קיים

לחזור אל האיחוד שכבר קיים

אנחנו זקוקים להשפעת האור מהמקור האחד, שיעשה מאיתנו רצון אחד, כלי אחד. כיצד נוכל להזמין על עצמנו את האור הזה? – לשם כך המקובלים תיארו לנו את פעולותיו. לא חשוב אם יש לפעולות האלה קשר ישיר אלינו. מה שחשוב הוא שאנחנו מעוררים אותו. על ידי הכוונות שלנו אנחנו מעוררים את האור "האחד, היחיד והמיוחד" שכבר קיים.

כשאני קורא את ספר הזוהר, אינני מרגיש דבר. מה שמתואר שם נסתר ממני. ולתאר לעצמי דמויות כלשהן – פירושו לבנות פסלים. אני יודע רק דבר אחד: "האחד", המושג שאליו אני משתוקק, מתקן את הכלים השבורים, כלומר, את הרצונות המפורדים זה מזה על ידי האגואיזם. ואני רוצה שהוא יתקן את הפירוד הזה. על זה אני חושב, לזה אני משתוקק, זה מה שאני דורש שיקרה.

ואז אני לא דואג האם אני מבין את ספר הזוהר או לא, כי הרי לא החכם לומד. זה בדיוק נקרא "לימוד תורה". הרי את התורה, את שיטת התיקון (כמו שנאמר: "בראתי יצר רע ובראתי לו תורה תבלין") – לא משיגים על ידי השכל. אני מתקן את האגו שלי, מחבר אותו עם האחרים על ידי הכוח של תכונת ה"אחד". ובאוסף הרצונות הזה אני מגלה את המציאות האינטגרלית החדשה – את העולם העליון.

אנחנו יודעים זאת מתוך הניסיון שכל אחד מאיתנו צבר במהלך כל שנות לימוד חכמת הקבלה: השכל לא עוזר במאומה. קורה איזשהו שינוי פנימי – ואז אני מתחיל להבין יותר, להרגיש יותר, לקשר בצורה מוצלחת יותר בין מושגים שונים.

לכן, על מנת להזמין על עצמנו את השפעת האחד, שיהפוך גם אותי לאחד עם כל המציאות – אני פשוט קורא על פעולותיו. אבל אני מכוון את עצמי לתוצאה מהקריאה, מפעולת האור המחזיר למוטב: הוא מחזיר אותי לאותו המצב של "האחד" שממנו הוא הגיע. זה מה שחשוב! אני מצרף לזה את הקבוצה, את עצמי, את כל העולם, את כל מה שאני תופס במציאות שלי – הכול צריך להתחבר למושג "אחד, יחיד ומיוחד".

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 27.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כל הבריאה – בטיפת האיחוד בינינו
בפותחנו את הזוהר
שהרוחניות תהפוך לחיינו…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest