דף הבית / משבר עולמי / הקשר הגלובלי – בעיה או מצב חדש?

הקשר הגלובלי – בעיה או מצב חדש?

laitman_2009-05-28_0097_70.jpg

שאלה: אני, כמוך, חוקר ולומד חומרים על המשבר הכלכלי והשלכותיו, אך לאחר שקראתי מאמרים מדעיים על המשבר העולמי (כמו מאמרו של ל. גרינין, "המשבר הגלובלי כמשבר תפוקת היתר של הכסף", ומאמריהם של ר. שִילֵר, ס. מאלצב וס. רואוץ'), הגעתי למסקנה, שמדענים רבים מחשיבים את ה"גלובליזציה" דווקא כאחת הבעיות, מפני שאם לא היה קשר בין המדינות, אז רק מדינה או שתיים היו במשבר, ואילו עכשיו זהו כל העולם. לעומת זאת, מדענים אחרים רואים במשבר כלי ליציאה. כיצד להתייחס לדברים בצורה נכונה?

תשובתי: אם אנחנו אגואיסטים ורוצים להישאר כאלה, ודאי שהמשבר הוא בעיה, כמו גם הקשר הגלובלי שנוצר בין כל המדינות, הארצות והעמים. אבל אם אנחנו יודעים את מטרת ההתפתחות שלנו (החיבור בינינו וגילוי הבורא בתוכו), ורוצים את התגשמותה, אז הגלובליזציה שמתגלה מורגשת על ידינו כמצב רצוי, ואנחנו מבינים את נחיצותה.

העיקר זה להפריד: א. מה שמתגלה מהטבע, האיחוד של כל העולם שמתגלה כמערכת אחת. ב. הדבר ההפוך והמנוגד לזה, שמתגלה מצידנו, שהוא האנושות האגואיסטית, שמהווה גידול סרטני בגופו של העולם. ואנחנו יכולים לשנות אותה, או שהטבע יאלץ אותנו בכוח להשתנות (על ידי ייסורים).

ידיעות קודמות בנושא:
איחוד של אגואיסטים – רע לכל העולם
קריסת הגלובליזציה
פיתרון בשינוי טבע האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest