דף הבית / חינוך, ילדים / הקריטריונים של הערכה עצמית

הקריטריונים של הערכה עצמית

שאלה: בתהליך של כל פעילות ישנו קריטריון של יעילות העבודה. מאוד חשוב לאנשים להעריך כמה טוב הם עושים את עבודתם על מנת לשפר את איכות העבודה, להוסיף במאמץ וכו'. מה הם הקריטריונים של יעילות העבודה בקבוצות שפועלות ברמה האיטגרלית, כך שאדם ישתוקק לבצע את עבודתו טוב יותר?

תשובה: לשם כך, יש לנו מערכת מאוד רצינית להערכה עצמית.

מאחר ואתה כל הזמן נמצא בתוך החברה הקטנה, אתה יכול לבקר את עצמך בתוכה כל רגע ורגע, עד כמה אתה קשור אליה בהרמוניה ומשתף איתה פעולה. עד כמה היא משפיעה עליך. האם אתה מוסר את עצמך שהיא תשפיע עליך. באיזו מידה אתה מסוגל להקטין את עצמך ביחס לחברה. עד כמה אתה יכול להרגיש בקולך כוח מכריע כדי להשפיע באופן חיובי על החברה.

כלומר, כל הקריטריונים האלה – אני והחברה: אני מעליה כדי להשפיע עליה בצורה חיובית, ואני מתחתיה כדי לקבל ממנה השפעה חיובית. וכך גם החברה ביחס אליי: מעליי – היא משפיעה עליי, מתחתיי – רוצה לקבל ממני את החלק שלי של השתתפותי בה.

כאן שיטות המדידה מאוד פשוטות. אלה הן שיטות שמודדות את מצבינו באופן ישיר. אדם כמעט בכל רגע יכול להגדיר את מצבו שבו הוא נמצא באותו הרגע.

מתוך שיחה מס' 11 על החינוך האינטגרלי, 16.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
קבוצה היא מגבר הופך
מה קובע את התקנון של קבוצה?
להתעלות מעל "הבהמה" שלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest