דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הימים והלילות של הדרך הרוחנית

הימים והלילות של הדרך הרוחנית

אנחנו משיגים את הבורא, כלומר מגיעים לתכונת ההשפעה, לגילוי העולם הרוחני, אך ורק בתנאי שרוכשים את שתי האבחנות:

• רצון גדול שמכוון דווקא לזה, שפחות או יותר מבורר ושנמצא במדרגה אחת נמוכה יותר מההשגה. אדם, עד כמה שזה בכוחו, מתאר לעצמו מה זה גילוי פני השכינה, פני ה', מה זה אור, תכונת השפעה.

• חייבת להיות מידת סבל גדולה, מזה שתכונת ההשפעה אינה נמצאת בקרבו. אדם סובל, ויודע שתכונת ההשפעה מסמלת התעלות מעל לאגו שלו, ניתוק וחתך מוחלטים מהחיים הקודמים שלו ומכל החשבונות האישיים.

קשה מאוד להגיע לזה, כי אנחנו הולכים נגד הטבע שלנו. ולכן מקדמים את האדם בשתי רגליים, צעד אחר צעד, בין שני קווים: שמאל ימין, שמאל ימין… אדם מצידו צריך להשתדל להתחיל מ"קו ימין" ואחר כך ליפול לשמאל. אבל מלמעלה תמיד נותנים תחילה את "קו שמאל", חושך.

בכל מדרגה, מהחושך והאור, נרשמות באדם "אותיות העבודה", היחסים המשורטטים בין סוגי החושך והאור, תכונות של קבלה והשפעה בכל מיני האופנים.

בכל מדרגה האותיות הן שונות. כלומר, בכל פעם האור והחושך מצטיירים לו בתכונות אחרות, לפי קריטריונים אחרים. בהתאם לזה, גם האותיות מקבלות צורות וסוגים שונים. ולכן כל פעם לאדם יש תורה חדשה, בורא חדש, עולם חדש, הכול חדש וגם הוא בעצמו חדש.

כך האדם גדל, בדרך של התמדה שהיא מעידה על מידת הסבלנות שיש לאותו אדם, וכך הוא מתקדם ומתקרב לצורות הנכונות של החיסרון הגדול, שמכוון להשפעה אמיתית. וכאן פועל העיקרון של: "יגעתי ומצאתי" – אדם מחפש את פני ה', גדלות תכונת ההשפעה. עד כמה שהקשר לתכונת ההשפעה, עד כמה שהיחס לכוח המשפיע מזמין בו את הרגשת השייכות, הרגשת החום, ועד להרגשת האהבה ממש. כי לאהוב את הבורא, זה אומר לאהוב את ההשפעה, לאהוב את תכונת האהבה עצמה, שמתחילה למלא את האדם ולהקנות לו את היכולת לשרות בה.

אנחנו צריכים לעבור דרך שינויים גדולים בטבע שלנו, בכך שכל פעם מתנתקים מהערכים הקודמים, מההבנה הקודמת של מה זה יגיעה, מה זה המטרה, מי זה הבורא, מה זאת התורה. כל פעם אנחנו מעריכים מחדש את אותו הרצון הגדול שנדרש מאיתנו, והסבל שאותו אנחנו מרגישים. הערכים באופן טבעי משתנים בזמן המעבר ממצב למצב וכל רגע האדם הופך לאחר, לחדש.

ולכן בתורה נאמר: "אברהם זקן בא בימים". "זקן" נקרא, מי שרכש חכמה, מי שעבר ו"חרש" והפך את כל הדרך. אדם בהדרגה רוכש את תכונת ההשפעה, את השׂכל וההבנה איך לעבוד איתה, הרגש, הנאמנות, מסירות הנפש איך להזדהות עם הבורא. וכך הוא משיג את "בא בימים", כלומר, את נקודת הדבקות שלו בבורא.

ואז תכונת ההשפעה ממלאה אותו ואליה הוא מרגיש את האהבה שלו, ההערכה שלו.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 13.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הנטל הבלתי נסבל של האהבה החלוטה
השיטה לעלייה במדרגות הרוחניות
חור שחור ואגואיסטי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest