דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול מושג בחיבור

הכול מושג בחיבור

שאלה: באיזה אופן החיבור שלנו הופך ליסוד לגילוי המדרגות הרוחניות?

תשובתי: כל מדרגה, זה עולם שאותו אתה מרגיש, עולם שנרקם מהקשר בין כל הנשמות. הקשר הראשוני שהגיע מעולם אין סוף, לאט לאט פחת עד שנשבר והתנתק לחלוטין בעולם שלנו. ועכשיו, מכאן מתחילה העלייה באותן מדרגות הקשר. רק אותה אתה צריך לגלות.

ה"חומר" של הנשמות זה הרצון לקבל, והקשר ביניהן זוהי אותה המערכת שעליה אנחנו לומדים. "עשר הספירות", "הפרצופים הרוחניים", כל זה המהות של כל מיני השיטות של הקשר ההדדי של הנשמות ביניהן.

בכללות, מזה נוצר גוף אחד שלם, כשאנחנו עולים ל"מלכות דאין סוף" וכל הקשרים במאה אחוז חדורים בהשפעה, ללא שום מכשולים ומחסורים. אז נעלמת ההתנגדות במעברים בינינו, והקשר מתממש מייד, במהירות אין סופית. וזהו המצב של אין סוף.

הדבקות מסמלת דבר פשוט: מה שיש אצלי, באותו הרגע יש גם אצלך, ולהיפך. תקשורת כזו היא בלתי מוגבלת, היא אינה מוגבלת במסגרות של זמן והתנגדות מצד האגו. ה"נָגָד" שבינינו נעלם והרצונות שלנו משתפים פעולה בצורה חופשית במלוא היקפם.

שאלה: איך זה צריך להתגלות בסדנאות?

תשובתי: הדבקות שלנו בסדנאות זה מאמץ: אנחנו רוצים להתלכד זה עם זה כל כך בצפיפות, עד כמה שרק יכולים לתאר לעצמנו, כדי שכל אחד יאבד את הרגשת עצמו ואנחנו נרגיש רצון אחד, מחשבה אחת, אחד שלם. מתוך המאמצים האלה, מתוך נקודת האיחוד, אנחנו חושבים על פיתרון השאלה שניתנה על ידי המורה. כי הפיתרון מסתתר דווקא שם, בתוך החיבור.

לכך אנחנו משתוקקים בסדנה, למצוא את התשובה בעזרת האיחוד. כל פעם בחיפוש אחר הפיתרון אנחנו רוצים להשיג אותו דווקא הודות לאיחוד, מבלי להשתמש בהיגיון. הרי לא נתחיל עכשיו לבדוק ולברר בצורה הגיונית את המילים של המקובלים.

ללא חיבור אין שום טעם לשבת במעגל. אז בשביל מה יש בו צורך? בשביל שיחה חכמה או דיון מדעי? לא, המשימה היא רק כדי שזה ייצור איכות חדשה. ואז בהרגשה ובאיכות המשותפת אתה תראה את הפיתרון.

הסדנה מיועדת כדי ליצור כלי משותף השייך למדרגה יותר עליונה. אנחנו בכל כוחנו משתדלים להגיע אליה. אבל אם אין פיתרון, סימן שלא הצלחנו בזה.

אין כל טעם להזכיר על החיבור במהלך העניינים, זו חייבת להיות מלכתחילה המגמה. האם אפשר לבוא לסדנה לא כדי להתחבר, ובחיבור הזה למצוא את המדרגה הבאה או לפחות למצוא את הפתרון לשאלה שמוביל אליה?

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 13.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הסדנאות הן לא דיונים מילוליים, אלא עלייה לאיחוד
העולם שנבנה על פי בקשתי
בוני המציאות החדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest