דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "הפלה", זו חזרה לאחור

"הפלה", זו חזרה לאחור

מתוך מאמר של הרב"ש, "ענין יניקה, ועיבור":

"ובכל מקום שיש חסרון בקדושה יש אחיזה לס"א, ויכולה לקלקל, את בחינת העיבור שלא תוכל לקבל את שלימותה, ועל ידי זה הוא בא לידי הפלה, היינו שנולד מטרם שנגמר בחינת העיבור שלה.

כי בעיבור יש כ"ה פרצופים היינו נרנח"י, שבכל אחד מהם יש גם כן נרנח"י, לכן צריך להיות כח המעכב, היינו שאפילו בקטנות יהיה שם שלימות. וזהו מקבל ע"י אמו, הגם שהוולד מצד אמו אין לו כלים שיכול לקבל גדלות בעמ"נ להשפיע, מכל מקום ע"י שהוא מתבטל להאם, הוא יכול לקבל גדלות מכלים דאמו, שזה נקרא עיבור ירך אמו, אוכל מה שאמו אוכלת.

ושם מדובר באורות עליונים, ואותו דבר נוהג גם כן בעת ההכנה שרוצה להכנס להיכל המלך, נוהג גם כן אותו סדרים. כי כמו שיש הרבה בחינות ואין העיבור נגמר בפעם אחת, ואומרים שיש שם תשעה ירחי לידה, עד שמשיג כ"ה פרצופים, כמו כן בהכנה גם כן יש הרבה בחינות עד שמשיג בחינת עיבור בשלמות, בזמן ההכנה, לכן יש הרבה עליות וירידות ולפעמים העיבור מתקלקל, שנקרא גם כן הפלה, וצריכים להתחיל מחדש את סדר העבודה."

קיימים הרבה שלבים מוגדרים ותת שלבים: בכל זיווג משתתפים כ"ה "פרצופים", שמורכבים מ"ראש", "תוך", "סוף". כל זיווג חדש בונה עולם ומלואו ועושה שינוי כלפי כולם. עבור אלה שמממשים ישירות את הזיווג, אלה הם שינויים פנימיים, וכלפי כל השאר זה שינויים מקיפים. אבל הרבה מאוד פריטים קיימים בכל צעד שהנברא מבצע, ולכן, גם בזמן ההכנה וגם בזמן העיבור וגם לפני הלידה וגם בלידה עצמה והלאה.

כל מצב ומצב צריכים לסיים אותו כדי לעבור למצב הבא. האדם חייב לשנוא את המצב הנוכחי, לראות אותו כפגום, שכבר לא ניתן יותר להישאר בו, ולעלות למצב נעלה יותר. והשאלה היא, לפי אילו קריטריונים הוא יבחר את המצב ברגש ובשׂכל, גם בכמות וגם באיכות?

בכל צעד צריכים להיזהר שלא תתרחש "הפלה", כלומר חזרה לאחור, שזה כבר יהיה מצב של "קליפה". אז המשך ההתקדמות יהיה כבר בדרך של ייסורים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תזונה בריאה עבור העוּבָּר
דאגות של עוּבָּר
להיוולד שוב ושוב

One comment

  1. אני בוחרת בדרך חוכמת האמת ולא בדרך ייסורים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest