דף הבית / משבר עולמי / העולם מתעייף מעצמו!

העולם מתעייף מעצמו!

העולם מתעייף מעצמו!
האגו הגובר חושף את אי היכולת להתמלאות ממשהו בעולם הזה. זה מאלץ את המרגיש להצטמצם, לשקוע בתוך עצמו, בסמים, בתחביבים – בקיצור, לדכא את הריקנות במידת האפשר. וכך מתפתחת לה כיום מחלה חדשה.
מחלה זו פוגעת דווקא במוצלחים ולא באלו שאינם "מסודרים בחיים". היא הופיעה באירופה ובאמריקה לפני יותר מ 20 שנה. פסיכולוגים קראו לה "downshifting" – "הורדת הילוך". המחלה פוגעת דווקא בקרייריסטים צעירים ומוצלחים – עושה אותם אדישים לעבודה ולקריירה, למרות הפריבילגיות החברתית והחומריות.
בצורתה הקלה – מחלה זו רק בולמת את האדם בהתפתחותו המקצועית. בצורתה החריפה – מאלצת אותו לעזוב את העבודה, לא לטובת ארגון מתחרה עם משכורת גבוהה יותר, אלא לעבודה בסיסית ביותר או פשוט אבטלה. כמות הנפגעים מעידה על מגיפה של ממש. אנשים עוזבים את עבודתם האהובה, מוותרים על קריירה, על טובות הציוויליזציה, מחפשים לשכוח מהכול.
מחקרים מראים (ראו פוסט קודם בנושא) כי ברגע שאדם מתחיל להרוויח מעל סכום מסוים בשנה, גידול נוסף בהכנסתו כבר אינו מביא אושר נוסף! כלומר, ברמה זו עובר גבול האושר הנפשי שמושפע מכסף בעולם המודרני.
תופעות כאלה מעידות כי אנו מצויים בשלב הביניים של הבשלת שאלת השאלות "לשם מה אני חי?" (ראו דברי בעל הסולם בהקדמה לתע"ס, אות ב' ), שממנה סלולה דרך ישירה לקבלה. במילים אחרות, בזמננו העולם התחיל כבר את תהליך המעבר: מקיום אגואיסטי לקיום רוחני.
לחצו לצפייה בסרטוןהחיים ב"מצרים", מודל 2008 (הסבר למונחים הקבליים שתראו בוידאו: מצרים – כינוי למצב הקיום האגואיסטי, פרעה – האגו של האדם, הנקודה שבלב – תחילתו של הרצון לרוחניות)

הקטע לקוח מתוך שיעור על מאמר קנט משמעתי, 31.1.08. לצפייה בשיעור המלא

2 comments

  1. רב שלום
    מה עבודה שלנו בשבת?
    אך עובדים נגד יצר רע?
    תודה
    ולרי

  2. כבר ממזמן ברור שהאושר מקורו אינו רק בקנין החומרי אלה בדברים אחרים. אדם המרויח מעט אך שמח לעשות את עבודתו יהיה מאושר ביחס לאדם שמרויח הרבה אך איננו נהנה מעבודתו.

    דוגמאות:
    חוקרים ומדענים שממציאהם תורמים לכלל העולם.
    אנשי צבא שמטרתם היא תרומה למדינה והגנה על העם.

    אין הדבר אומר שהאדם מעונין ב"קיום רוחני".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest