דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם הרוחני נולד בינינו

העולם הרוחני נולד בינינו

ככל שהטכנולוגיה הלכה והתפתחה, דברים רבים הופיעו בעולם הזה ודברים רבים נעלמו ממנו והוחלפו בדברים משוכללים יותר. אולם עכשיו מתחיל תהליך אחר. בקרוב כל המכוניות והמטוסים האלה ייעלמו מההרגשה שלנו ויאבדו כל חשיבות. פועלים רק הכוחות: האור הישר והאור החוזר, יחד עם הרצון לקבל, וכל התמונה הזאת רק מצטיירת אצלנו איכשהו על המסך שבחלקו האחורי של המוח.

לכן בני האדם עוברים לעבוד על מקלדות המחשבים. נשאלת השאלה, מה כבר הם יכולים לייצר עם המקלדת הזאת? בגדים? בית? הם יוצרים לעצמם כל מיני ערכים מלאכותיים: כבוד, שליטה, ידע מדעי, דברים שמנותקים מהדרישות הגופניות כמו אוכל, מין ומשפחה. בצורה כזאת אנחנו יוצרים קשר בין בני האדם. המאמצים הללו אינם מתבטאים בתוך החומר, כי הרי מה שחשוב זה רק לייצר אור חוזר, ואם אנחנו יכולים ליצור אותו באמצעות המשחק שלנו עם לוח המקשים, זה מספיק!

צורת המציאות שבה אנחנו חיים תלויה רק בנו עצמנו. אם אתחיל לראות את הכול באור חוזר, אחבר את הענף עם השורש ואראה בעולם שניצב מולי את השורשים הרוחניים. לאחר מכן, אתחיל לייחס לשורשים הרוחניים הללו חשיבות גדולה עוד יותר מאשר לענפים הגשמיים שלהם. עד לדרגה כזאת, שהענפים הגשמיים יתחילו להיעלם לגמרי מתפיסת המציאות שלי, ככל שאפעיל יותר ויותר את ההרגשות הרוחניות שלי.

אני אנצל בעולם הגשמי רק את מה שנחוץ לי לשמירת החיים של הגוף שלי, ויותר מזה לא אצטרך. וכך העולם הזה יתחיל להיות שקוף יותר ויותר. אך זה אינו תלוי בכל אדם בפני עצמו, אלא בתיקון הכללי של העולם, בזכות כל הנשמות.

אם הנשמות שלנו מתחברות, הן יוצרות ביניהן את העולם הרוחני! יש להן את ההרגשה המשותפת של העולם העליון, והן מרגישות מציאות גבוהה יותר מהמציאות הגשמית הזאת ופי מיליארדים יותר עוצמתית. אפילו המדרגה הרוחנית הראשונה היא גדולה ועוצמתית פי אינסוף מהעולם שלנו.

אם נתחיל להרגיש אותה, היא תאפיל על העולם הזה. הרי גם עכשיו קיימים בו המוני דברים פעוטים שאיננו שמים לב אליהם. הרצון לקבל אינו נעלם לשום מקום, אך כאשר כל האנושות תתחיל לבנות מערכת השפעה כללית משותפת, שתהווה את המקום עבור העולם הרוחני, כולנו נתחיל לחיות בו ולשוות לו את כל החשיבות!

את כל המישור התחתון הגשמי נתחיל להעלות לדרגה הרוחנית. כלומר, אני מסתכל עכשיו על הגשמיות כחלק מהרוחניות, מאחר ואני רואה את הכוחות שפועלים מאחורי הכול וכבר אינני שם לב לחומר. ביחס אליי החומר הופך לכוחות. זה נקרא שעולם העשיה וכל שאר העולמות עולים עד לעולם אין-סוף.

אך העבודה הזאת אינה כלפי האדם הבודד, אלא כלפי כל האנושות שמתחילה להתאחד לנשמה כללית אחת.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 08.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ועכשיו, תעבוד לבד!
לעשות את העבודה במקומו
טיסה על כנפי ההשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest