דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העבודה על החיבור בין הניגודים

העבודה על החיבור בין הניגודים

שאלה: כיצד לחבר בין שני המצבים, שבאחד מהם אני צריך לבקש עזרה עבור החברים, כדי שיוכלו להתחבר, ובמצב השני – אני צריך להיות קטן ביחס לקבוצה?

תשובתי: האדם צריך להיות כביכול בשני המצבים במקביל: מצד אחד, אני מחשיב את עצמי כגדול, ובי תלויה ההצלה של החברים, ומהצד השני, אני מחשיב את עצמי כקטן ותלוי בהם לחלוטין. שני המצבים האלה לא צריכים לבטל זה את זה, מפני שהרוחניות תמיד נבנית על שני מצבים, ולנו יש עם זה בעיה.

העניין הוא, שבעולם שלנו פועל רק כוח אחד: כוח הקבלה. לכן איננו מסוגלים להרגיש את העולם העליון, שנבנה מתוך שני כוחות, מתוך השילוב בין קו ימין לקו שמאל. ואנחנו מוסיפים גם את הקו האמצעי, שמורכב מכוח הקבלה וכוח ההשפעה, שהאיזון ביניהם הוא שיוצר את המילוי הפנימי בנקודת האיחוד שלנו.

המאמצים המתמשכים שאנחנו משקיעים כדי להתקיים בין שני הכוחות המנוגדים האלה: אני, הבורא והקבוצה – כולנו יחד או כל אחד לחוד – כל זה בסופו של דבר צריך להתחבר בתוכי למערכת כזאת, שבה אוכל להסתובב ביניהם בחופשיות.

גם בעולם שלנו הכול בנוי על יחס הדדי בין שני כוחות: על התרחבות והתכווצות, על פלוס ומינוס. הבעיה היא ששני הכוחות הללו שייכים לקבלה האגואיסטית, ואילו אנחנו צריכים להתחיל לעצב בתוכנו מבנה שונה לגמרי, שבו כוח הקבלה וכוח ההשפעה יהיו באמת מנוגדים. דווקא כשאנחנו מתעלים מעל הניגוד הזה, אנחנו בונים את מבנה הנשמה.

אז אנחנו לא צריכים לדאוג כיצד למחוק איכשהו את אחד משני הכוחות הללו, אלא אנחנו צריכים לחיות עם הסתירה הזאת ולהשתדל, עם הופעת הבעיות השונות, להיות בחיבור מלא עם האחרים.

מתוך השיעור הווירטואלי, 11.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שיטה נפלאה שהומצאה על ידי הנברא
החברה על פי חוקי עולם אין סוף
הולכים לעימות של ניגודים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest