דף הבית / כללי / שיטה נפלאה שהומצאה על ידי הנברא

שיטה נפלאה שהומצאה על ידי הנברא

בתחילת הבריאה היינו בשלמות כתוצאה מהשפעת האור העליון ולא היה לנו שום רצון עצמי. עכשיו אנחנו חוזרים לאותו המצב, ונמצאים בתוך האור העליון הודות לרצון העצמי שלנו. הרצון הזה שהתקבל על ידינו כבר לא נכבה, אלא להיפך, הוא הולך וגדֵל.

מדוע הוא אינו נכבה אפילו לאחר המילוי של האור, כי הרי ידוע לנו שהאור, בכך שממלא את הרצון הוא מבטל אותו? אם אני מקבל את מה שרציתי אני מפסיק להרגיש בו כל צורך. אין לי כבר בשביל מה להשתוקק אליו. תחילה אני מרגיש תענוג ואחר כך גם הוא נעלם, נעלם גם הרצון וגם המילוי.

וכאן יוצא דבר מאוד מעניין, מפני שהרצון שנרכש הוא כזה שכבר לא נעלם. אנחנו משׂיגים רצון בלתי פוסק בזכות זה שמתחברים זה עם זה.

כתוצאה מכך שרצון אחד שהיה קיים בעולם אין סוף התחלק להמון חלקים, והחלקים האלה נמצאים בהתנגדות זה לזה, כל אחד מהם מקבל הרגשה של עצמאות וריחוק מהאחרים. לכן, בכך שאנחנו מתחילים להתחבר בינינו, אנחנו לא מבטלים את האגו שלנו, אלא אנחנו מתאחדים מעליו, מעל לכל ההבדלים.

יוצא, שאנחנו שומרים על הרצונות שלנו למרות החיבור שלנו. ולכן כל אחד, בכך שמתחבר עם האחרים, הוא רוכש רצון כללי שלם, את כל מלכות דאין סוף, את כל הכלי האין סופי. והרצון הזה כבר לא נעלם מפני שהוא תמיד ירגיש את עצמו כנגד האחרים, כמנוגד להם. ויחד עם זה הוא מתחבר איתם בלב ונפש.

איננו מסוגלים בינתיים להבין כיצד אפשר להיות מחובר עם האחרים, ובאותו הזמן להיות נבדל מהם. כיצד דבר כזה אפשרי בו זמנית? בדיוק את זה אנחנו צריכים עכשיו להתחיל ללמוד מאותה נקודת האיחוד שאותה השׂגנו ולבנות את הקו האמצעי.

שני הקווים האלה, ימין ושמאל, שוללים זה את זה. ואם הם היו מתחברים, ימין זה מילוי, ושמאל זה רצון, אז הם היו מבטלים זה את זה. אבל אם הם מתחברים באמצעות הקו האמצעי הם לא מתבטלים, מפני שהקו האמצעי מקשר ביניהם וכולל אותם בתוכו.

יוצא, אף על פי שיש רצון ויש תענוג, התענוג מתקבל ברצון ההפוך כי הרי בזכותו אני רוצה להשפיע לאחרים. אם אני נהנה, כדי ליהַנות לזולת, אז התענוג שלי אינו נפסק. הוא אינו מבטל את הרצון, כי אני נהנה עבור מישהו אחר.

כאן לנברא מופיעה דרך ייחודית, שיטה מיוחדת, האפשרות להגדיל את הכלי שלו עד למימדים עצומים ללא כל חשש לבטל אותו. והפתרון הוא בכך שאנחנו נכללים זה בזה וכך מתקדמים, עד שכל אחד ירכוש רצון אין סופי עם כל המילוי.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 12.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החברה על פי חוקי עולם אין סוף
ליהנות בצורה אינסופית? – יש פטנט!
זרם תענוגים בלתי פוסק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest