דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "הסתר אחד" לפני הפגישה עם "פרעה"

"הסתר אחד" לפני הפגישה עם "פרעה"

Laitman_2011-02-25_9307.jpg

ההבדל בין "הסתר כפול" ל"הסתר רגיל" הוא גדול מאוד. זהו שלב שלוקח זמן רב, אפילו שנים. בעבר זה לקח למקובלים זמן רב עוד יותר.

ההבדל כאן הוא בכך שב"הסתר כפול" האדם אינו יודע בוודאות, ואפילו לא בערך, מה זאת השפעה, אלא רק מדבר עליה כשהוא חוזר על מה שכתוב בספרים. ולכן מאוד קשה לו כי כל המילים האלה הן מלאכותיות.

ורואים את זה לפי הדיבור שלו, אבל הוא חייב לעשות את זה, כמו ילד שבינתיים מחקה את המבוגרים ומשחק בבובות ובמכוניות. עד שהוא משיג את המצב שבו השפעת האור העליון עליו הופכת למספיקה כדי להתחיל להרגיש את ערך ההשפעה.

הוא כבר מתחיל לתאר לעצמו בדמיונו מה זאת ההשפעה: איך הוא יוצא מתוך עצמו לאחרים, מאבד שָם את עצמו, מתחיל להרגיש אותם ולא את עצמו. זה כבר אפילו לא "אנחנו", כלומר: אני נמצא בחיבור עם האחרים. במקום זה הוא בכלל מפסיק להרגיש את עצמו ומרגיש רק את מה שמחוץ לו. לא ניתן להעביר את ההרגשה הזאת במילים, אבל היא מתחילה להצטייר באדם.

זה נקרא שהוא הגיע ל"הסתר אחד". ואז הוא מתחיל לדרוש את גילוי ההשפעה. כבר מובן לו שזה מגיע רק בעזרת האור המחזיר למוטב. בזמן המעבר מ"הסתר כפול" ל"הסתר אחד", הוא כבר רואה שהכול ממומש רק על ידי הכוח העליון. והוא בעצמו יכול רק לעורר את הכוח הזה על ידי כל מיני פעולות, ולא יותר מזה.

וכאן מבשילה בו הדרישה שהוא חייב את הכוח העליון, שייצור בו את תכונת ההשפעה. במצב כזה אנחנו נמצאים עכשיו, לפני הכנס במדבר, לפני הפגישה עם "פרעה" והיציאה ממצרים.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 07.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להבין את ההשגחה העליונה
האם אני רוצה בגילוי הבורא?
ההסתרה מסתתרת בתוכי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest