דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסכמה שלמה, ממש עד מסירות נפש

הסכמה שלמה, ממש עד מסירות נפש

שאלה: מה אני צריך לעשות עם המחשבות שלי שבאות אליי?

תשובתי: אני צריך להפוך לדיין בלתי תלותי, אובייקטיבי כלפי מה שקורה בי, ללא שום שׂכל ורגש שבי, כצופה חיצוני וללא משוא פנים. זה אומר, שאני משתדל להיות ב"נקודה שבלב" שלי, מחוץ לגופי, מחוץ ל"אני"
העכשווי שלי. כל רצון או מחשבה שמתעוררים בי, אני מקבל אותם כמגיעים מהבורא, מ"אין עוד מלבדו", כמשחק שלו איתי. ומצד שני, אני צריך להחליט מה לעשות עם זה ובהתאם לזה להתחיל לעבוד.

כל הדברים שמתרחשים ניתנים לי כהפרעות, זה פשוט לא יכול להיות אחרת, עד ה"מחסום" בדרך כלל לא יכולות להיות שום הרגשות טובות. לכן, אני צריך, קודם כל, להודות על כל מה שבא, ולהסכים שכל זה לטובתי וניתן לי לצורך העבודה. ושנית, לאחר מכן, אני צריך להתחיל לעבוד ולנסות לבנות משהו באופן מעשי על פני ההפרעה הזאת.

יחד עם זה, שההפרעה נשארת, אני מתעלה מעליה ובונה אליה יחס הפוך. באופן כזה, דרך הקבוצה אני מחפש את המקור שממנו קיבלתי כזאת מחשבה או כזה רצון. אני רוצה לאחד את המחשבה הזאת או הרצון הזה עם אותו המקור שממנו קיבלתי אותם, כך ש"ישראל אורייתא וקב"ה, יהיו לאחד". ישראל, זה אני, שפועל עם המחשבות והרצונות שלי, כדי להפוך את כל מה שקיבלתי מהבורא, גם את הטוב וגם את הרע, לחומר, לשטח לדבקות וחיבור בינינו.

זה נקרא, שפעלתי בהתאם לתנאי: "ישראל, אורייתא וקב"ה, חד הוא". ואז אני מצפה לזהות עוד מכשול חדש: מישהו צועק עליי, משהו קורה, או אפילו ללא אירועים חיצוניים, פשוט רע לי בנשמה, הבורא פועל עליי ישירות או בעקיפין, ושוב אני צריך לעבוד על זה. כלומר, אני מחפש כל מיני הזדמנויות לצרף את כל מה שמתרחש איתי, את כל המצבים, לבורא, כדי לקבל בסופו של דבר, בכל לב ונפש, כל מצב שמגיע ולראות בו רק דבר אחד – הרצון שלו לחבק אותי.

ההצלחה תלויה בכך, האם אני מזהה את זה בצורה כזאת, האם אני מודה לבורא, האם אני ממהר להגיע לחיבוק עימו? חיבוק, זה אומר לבוא להסכמה השלמה, עד למסירות נפש ממש.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 22.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
על חופש המחשבה
ללכת לשוק כדי לקנות דבקות עם הבורא
שומע אותך, עבור!

One comment

  1. מאוד אוהבת מרגישה שהדברים נכתבו בשבילי אוהבת אותך רבי ומורי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest