דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסופה "סנדי": לשם מה ולמה?

הסופה "סנדי": לשם מה ולמה?

בימים אלה, כל הזמן שואלים אותי על סופת "סנדי" שנחתה על החוף המזרחי של אמריקה. כולם רוצים לשמוע את התשובה: מדוע זה קרה? מהי התגובה שלנו על זה?

בעל הסולם כותב על כך בצורה מאוד ברורה ופתוחה: אנחנו נמצאים במערכת אחת של הטבע ובהתפתחות שלנו הגענו לכזה מצב, שהטבע כבר לא סובל אותנו. כי ברגע שהמערכת הזאת מתחילה להציג את עצמה כאינטגרלית, "עגולה", ברגע שמופיע קשר הדדי כולל, אז אנחנו צריכים להתנהג בהתאם. אחרת, המכות הופכות להיות הרבה יותר איכותיות, מאחר וכבר לא מגיעות מדרגת ה"חי", אלא מדרגת ה"מדבר".

במהלך ההיסטוריה אנחנו התפתחנו בדרגות הדומם, הצומח והחי. האגו שלנו כל הזמן גדל, פעם יותר חזק, פעם יותר חלש, ובזמן האחרון באופן אקספוננציאלי, עד שהגיע לרוויה ו"התעגל". עד עתה הכול התפתח בצורה רגילה: ככל שהאדם היה יותר אגואיסט כך הוא הרוויח והצליח יותר. אנחנו חשבנו שהמגמה תימשך לנצח. אנחנו היינו עד כדי כך אחוזים ברעיון הזה, שהוא הסתיר מאיתנו את המוגבלות של המשאבים הטבעיים.

אבל היום, כאשר הטבע מציג את עצמו כ"עגול", ובזה דורש גם מאיתנו להפוך להיות "עגולים", אנחנו מצאנו את עצמנו במצב אחר לחלוטין. עכשיו כבר לא מספיק סתם כך להקטין את האגו שלנו ולהיות אדיבים זה לזה. היום אנחנו צריכים להתחבר בינינו.

מדובר על איכות חדשה, אחרת לגמרי של יחסים הדדיים. אם מקודם האנושות הייתה יכולה לכופף מעט את האגו שלה בזמן מלחמות ואסונות, אז היום זה לא יעזור. אנחנו צריכים התחברות איכותית חדשה, והיא יכולה לבוא רק בעזרת המאור המחזיר למוטב. מפני שחיבור כזה הוא מנוגד לטבע האגואיסטי שלנו ולכן לא יכול להתרחש בעצמו. לכן, אם הפעולות שלנו, לפחות בעקיפין, לא עוזרות למשוך את המאור המחזיר למוטב, אז הפעולות האלה מביאות רק נזק ואסונות.

מכאן אנחנו רואים את תפקידו של עם ישראל. הוא שולט בשיטת הקבלה, שהיא האמצעי היחיד שיכול למשוך את המאור המחזיר למוטב, שמאפשר "לעגל" ולחבר את כל האנושות. נוצר למעשה מצב גורלי וקובע. האנושות זקוקה היום רק למאור המחזיר למוטב. אם היא לא תתחיל להתלכד ולהתעגל, אז היא תזמין על עצמה אסונות הרבה יותר גדולים ומפחידים מ"סנדי". ועָם ישראל אחראי על זה. בו תלוי המשך הדרך. אם הוא לא יספיק לייצב את עצמו בתור החוליה המחברת בין האנושות והמאור המחזיר למוטב, אם לא יבצע את תפקיד גלגלתא ועיניים, אם לא יהפוך ל"מתווך ומעביר", אז כל הרע יכול לפנות אליו עצמו.

ולכן, מנקודת מבט אגואיסטית, ומעמדה של המטרה ומחשבת הבריאה, אנחנו צריכים לעשות נחת רוח לבורא. מצידו, זה אומר להביא טוב לנבראיו, ומצידנו – לעשות לו נחת רוח.

נקווה שהלימוד שלנו יעזור למשוך את המאור המחזיר למוטב שיתקן אותנו, ודרכנו יעבור לכל האנושות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 02.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
סופות הוריקן מזהירות את תושבי כדור הארץ
סופה כהזדמנות
הסופה "סנדי" – במלכודת של האגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest