דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם אפשר לשכנע את המוחלט?

האם אפשר לשכנע את המוחלט?

שאלה: אם הבורא הוא אהבה ואמת אין סופית, אז איך אפשר להתחבר לתדר שלו?

תשובתי: "דיברה התורה בלשון בני אדם", ולכן אנחנו משייכים לבורא את אותן התכונות שיש לנו.

למעשה, אנחנו חיים בעולם של חוקים. אני נמצא מול חוק, אני נמצא באיזה מרחב, שבו פועל הכוח האחד, ואני יכול להזמין את השפעתו עליי במידה יותר גדולה או יותר קטנה. באופן כזה אני הוא זה שמשתנה, ולא הכוח.

אבל, בתוך המחשבה שלי אני מעביר את השינויים שלי עליו וזה מביא לבלבול. אני רוצה שהבורא יאהב אותי יותר חזק, אף על פי שגם כך אהבתו היא שלמה. אני רוצה שהוא ישפיע עליי יותר, אף על פי שגם כך הוא משפיע עליי במאה אחוז. אני מבקש ממנו טוב, מתחנן שיחליף את זעמו לרחמים, אבל איך אפשר להתחנן לדבר מוחלט? לאילו שינויים אפשר לצפות מכוח שהוא טוב ומטיב לטובים ולרעים ללא הפסקה?

אז תתאר לעצמך את הבורא שהוא לא שומע, לא מרגיש, אלא פשוט כל הזמן נותן, כל הזמן משפיע.

אתה בנוי בצורה כזאת, שמרגיש את מצבך ברצון לקבל. הרצון מרגיש מה ממלא אותו, וההכרה הזאת מזמינה בו רגשות אלו או אחרים. אנחנו בעלי הרגשה, ולכן תמיד מדברים על התגובה הרגשית שלנו למשהו.

לדוגמה, אם אני אגע בך עם חוט חשמל במתח של 100 וולט, אז אתה תרגיש את זה. הבעיה כאו היא לא בחוט החשמל ולא ברצון עצמו, אלא במגע ביניהם, בנגיעה, וזה מה שמוליד את הרגש. באופן כזה, כל הרגשות נולדים בנו, ולא בבורא, אבל אנחנו כאילו מייחסים את הרגשות שלנו אליו.

לכן הכי טוב לא לתאר לעצמנו את הבורא כמישהו חי. יש לנו עסק עם חוק, ובמידת השינויים בתוכנו, מגלים מחדש את השפעתו. כאן הכול תלוי רק ברגישות שלנו, בתפיסה שלנו.

מתוך שיעור על המאמר "מבוא לספר הזוהר", 02.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הכול נעשה לפי הזמנתך!
כמו שמש שזורחת ללא הפסקה
מה לבקש מהבורא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest