דף הבית / משבר עולמי / הסבל – מהניהול הגלובלי

הסבל – מהניהול הגלובלי

laitman_2008-11-13_6687_70.jpg

The Financial Times: המשבר הכלכלי העולמי גורם לקושי גלובלי בנושא המזון.
רוב המדינות המתפתחות לא יכולות לקבל אשראי לקניית אורז, חמאה, ונאלצות לעבור לסחר חליפין (ברטר). מסחר מסוג זה כבר לא בשימוש למעלה מ- 20 שנה. בעבר הוא היה קיים רק בין המדינות הנחשלות או המדינות הקומוניסטיות.

התייחסותי: נכון לעכשיו כולם סובלים מהניהול הגלובלי. את חוסר האיזון עם הטבע (הויסות) נרגיש בכל תחומי הפעילות שלנו. עוד נופתע לראות עד כמה כל מה שנעשה לא יעזור, עד כדי כך שאפילו עסקאות חליפין לא יצליחו. לכל אחד יהיה מה לתת ומה לקבל מהשני, אך ההחלפה לא תתבצע.

תדמיינו שאתם לא פועלים לפי חוק טבע מסוים, או שאינכם מקיימים אותו נכון, האם תתפלאו לגלות שנכשלתם?! במצב הזה אנו נמצאים. האנשים שמחפשים פיתרון למשבר, דומים לילדים שמאמינים באופן נאיבי שהכול יסתדר לפי רצונם, ולא לפי חוקי הטבע.

משבר עולמי: סיבות ודרכי התמודדות
הכלכלה – כמו הגוף הביולוגי
על משבר מזון העולמי
פוסטים קודמים בנושא: משבר עולמי

2 comments

  1. המצב ישתנה

  2. חוק וסדר (עולמי חדש) יגפ' פינחס דרנ"ב ע"א ע"פ גער חית קנה תבר ח' חמץ ואתעביד מצה. ומשם יובן ג"כ ענין הקו"ף שיש ממנו יניקה. שזהו הקנה שהוא רגל הארוך של הקוף ע"ש בהרמ"ז ובזהר פ' תרומה דקמ"ח ע"ב ואות דילה קו"ף וזהו כקוף לגבי אדם כו'. ובמק"מ שם בשם נ"ב מהרח"ו ק' נ"ב בולטת יותר הערלה ע"ג ברית קדש כו' וא"כ צ"ל מהו ענין אספרה אל חק שהוא מל'. וצ"ל ע"י המשכת החק דקדושה. ע"ד חוק בשארו שם. וכן קיום החוקים חוקיו ומשפטיו לישראל. עי"ז מעבירים היניקה מאותיות חק. וכמו חי"ת דחמץ הרי בשתי הלחם נאמר חמץ תאפינה. ועפ"ז י"ל מ"ש תקעו בחדש שופר כו' כי חק לישראל הוא. וע"י חק זה דשופר נמשך שאין יניקה כו' וכעין מ"ש בלק"ת פ' ראה סד"ה וכל בניך בענין ורב שלום. שמבחי' ורב יהי' שלום כו'. ועמש"ש בפ' תצא סד"ה ולא אבה בענין ויהפוך ה' אלקיך לך את הקללה לברכה:

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest