דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הנקודה שמקשרת אותי עם העולם החיצוני

הנקודה שמקשרת אותי עם העולם החיצוני

אם אני משתמש בכל מה שנמצא מחוץ לי למען עצמי – זהו שימוש אגואיסטי. אבל אם מחוץ לי קיימת מציאות כזאת, שמשתוקקת יחד איתי למטרה אחרת, אז בתוך הנשמה שלי, בתוך כל הרצונות החיצוניים מבחינתי, מתעוררות אותן הכוונות שקיימות גם בתוכי. ולכן אני מתחיל לעבוד עם הרצונות החיצוניים האלה, שנקראים "חברים".

מכאן אפשר להבין שהקבוצה היא הנשמה שלי, אותו המקום שבו אני מגלה את הבורא, את המילוי הפנימי שלי, את החיים הרוחניים. מתוך כל המציאות החיצונית, האור מארגן עבורי כאלה כוחות, שנקראים "קבוצה", שהם הקרובים ביותר לנקודה שבלב שלי, שנמצאת בתוך הגוף שלי, בתוך האגו. ואז אני יכול ליצור קשר מתוך הנקודה שבלב שלי, שנעולה בתוך הגוף, עם הנשמה שלי, שנמצאת מחוץ לי.

כך אני מתחיל לרכוש את הרצונות החיצוניים הללו. לכן נאמר: "קנה לך חבר". בכך שאני מוותר על האגו שלי, על הרצון לקבל, ונותן מתנות ומבצע פעולות שונות בקבוצה, אני קונה לעצמי את הרצונות החיצוניים.

מכאן ניתן להבין את המשמעות של העבודה הפנימית, כשאני משקיע מאמצים כנגד הרצון האגואיסטי שלי, בתוך הנקודה שבלב, כדי להתקשר עם הרצונות החיצוניים ולהעביר את עצמי לשם עד כמה שרק אפשר. וכך, עד שאני ארצה אך ורק מילוי בתוך הרצונות החיצוניים הללו, במקום מילוי של הרצונות האגואיסטיים הטבעיים הפנימיים שלי.

שם, בתוך הרצונות החיצוניים הללו, מתגלה לי כל הבריאה, כל העולמות, כולל עולם אין-סוף. אבל האגו שלי ימשיך להתנגד ולשמש "עזר כנגדו" עד הסוף, עד שאקבל את כל הרצונות החיצוניים, וכל זה כדי להראות לי אילו רצונות עדיין נשארו בתוכי. אם האגו שלי לא יתעורר בתוכי, אני לא אוכל לגלות את מה שנמצא מסביבי.

ישנה הבריאה שאני נמצא בתוכה: האגו עם הנקודה שבלב שלי. המעגל הקרוב ביותר אליי הוא הקבוצה, החברים. ולאחר מכן יש את כל שאר העולם: האנושות, הטבע החי, הצומח והדומם. או שאפשר לבחון את זה כעולמות שאיתם אני עובד: עשיה, יצירה, בריאה, אצילות, אדם קדמון.

וכאן מתברר לי בשביל מה אני צריך את כל העולם הזה, את ה-99% שאינם יכולים לעזור לי אישית, ולכן אני צריך פשוט להשפיע להם באופן חד סטרי. את זה אני יכול לקבל רק מהקבוצה, שאותה הבורא נותן לי כדי שאוכל לצאת מחוץ לעצמי, מחוץ לגבולות שלי. כי הרי הדבר החשוב ביותר הוא לפרוץ מתוך עצמי. זה הדבר הקשה ביותר.

לכן הכול מסודר כך שמכל הנשמה הגדולה, תהיה ספרה אחרת, הספרה הקרובה ביותר אליי, שנקראת "קבוצה". היא עוזרת לי לצאת מתוך עצמי ולהתחיל לרכוש את הנשמה.

וכאשר אני יוצא מתוך עצמי, אני מתקדם עוד יותר, יחד עם הקבוצה, מעבר לגבולות שלה. אני מצרף אליי את כל הבריאה ומשיג את כל הטבע כשלם אחד. אני משיג את האינטגרליות של הטבע, את החיבור המלא שלו, ובזכות זה אני מגלה את העולמות העליונים.

כאשר אני משיג חיבור עם הכוחות הרוחניים במדרגות יותר ויותר נמוכות: "אנושות", "חי", "צומח" ו"דומם", שבהן נמצא רצון לקבל גדול יותר – בזכות זה אני מגלה אור יותר ויותר גדול.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 16.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
איש את רעהו יעזורו
המשחררים
להקהות את אשליית השבירה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest