דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התנאי הראשון כדי להפוך להיות אדם

התנאי הראשון כדי להפוך להיות אדם

התנאי הראשון כדי להפוך להיות אדם, הוא להתעלות מעל לרצון שלי ולהתחיל לעקוב אחריו מנקודה חיצונית. בצורה כזאת אני רואה את הרצון הזה מהצד, בודק אותו, חוקר אותו ומברר אותו, בזכות בדיקה מיוחדת מצד העליון, הבורא. כי תמיד אני צריך להשיג כ"יתרון האור מתוך החושך", כלומר, על פני הניגודיות של הרצון שלי ביחס לאחר.

כדי להשיג את הרצון האחר הזה, לצורך ההשוואה, קיים מבנה מלאכותי שנקרא "קבוצה", "חברים". ביחס אליהם אני יכול לבדוק את הרצון שלי, ויותר מאוחר אני אוכל לעשות את זה ביחס לבורא עצמו.

אך בתחילה אני צריך לעלות מעל לרצון שלי ולהתחיל לברר אותו כצופה מהצד, מתוך ה"נקודה שבלב" שלי, שנקראת "אמונה למעלה מהדעת". כך אני מקבל נקודה אובייקטיבית עצמאית בתוך הרצון שלי, בהתחלה נקודה אחת, אבל בהדרגה אני מצליח לעשות צמצום מלא.

זה לא אומר שאני מצמצם את הרצונות שלי, אבל אני מרגיש שאני מרוחק מהם, כאילו הם מאבדים את השליטה שלהם עליי. וזה לא דיכוי של רצון אחד על ידי רצון אחר מועיל יותר, אלא רכישת נקודה עצמאית שבאמת נמצאת בבורא, או לפחות בקבוצה. אם אני מתחבר לקבוצה, אני יכול לראות את עצמי מהצד ולנהל את הרצון שלי מלמעלה.

ככל שאני מתרחק יותר מהרצון שלי ויכול להתייחס אליו כמו חוקר, כך אני מתקרב יותר והופך להיות אדם. כי הרצון נמצא בדרגה הבהמית, ואילו פיתוח היחס הוא גבוה יותר מהרצון הזה, ושם כבר נדרשת דרגת האדם. כל ההבדל בין האדם והבהמה הוא בהכרה, בהבנה, ברגש ובשכל, שמאפשרים לאדם לנהל בצורה הנכונה את הרצון שלו.

הרצון הוא חומר הבריאה, והניהול שלו הופך אותי דומה לבורא. כי אני לוקח ממנו את הניהול לידיים שלי ומתחיל לשלוט על הרצון שלי בהתאם לתוכנית הבורא, אני מתאחד איתו ומבצע את רצונו.

משמע, שהרצון שלי, שמורכב בתוכי מדרגות הדומם, הצומח והחי, מקבל את צורת האדם כתוצאה מהניהול שלי. כל הדרגות האלה דרושות רק כדי לתמוך במדרגת האדם שמקנה להן צורה. הן קיימות בתוכו, כשהן עולות ויורדות יחד איתו.

את זה אנחנו צריכים לברר בעזרת הסביבה, משום שבהתחלה אין לנו שום מגע עם הבורא. אך מאחר ומדובר על מחקר מדעי רציני ולא על דמיונות, ניתנה לנו העבודה בקבוצה שדרכה אנחנו עובדים עם הבורא ולמעלה מהרצון שלנו.

אם אני מתנתק מהרצון שלי ומתחבר עם הקבוצה, היא הופכת עבורי למדרגת "בינה" שמתוכה אני מתקשר ל"כתר" ול"מלכות", וכך אני מנהל את כל המבנה של הבריאה.

לכן, החיבור עם הקבוצה ואהבת הזולת הם האמצעי היחידי שמאפשר לנו לעבוד בצורה מוחשית והכרתית. זוהי הזדמנות נדירה לממש את עצמנו ולהגיע למטרה.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 19.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
צורת הביניים בין האדם לבין הבורא
איש את רעהו יעזורו
יש אמצעי כזה בעולם הזה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest