דף הבית / משבר עולמי / המשבר האקולוגי כבר פרץ

המשבר האקולוגי כבר פרץ

דעתם של מיכאל קרבצוק, גיאוגרף, כלכלן, ויוּרי קרסנוב, מוסמך למדעים טכניים: האינטלקט של האדם יצר עולם חדש, השולט על הטבע. בתשובה לכך הטבע של כדור הארץ, באמצעות מכלול של קשרים הפוכים, החל לפעול בצורה פעילה על האדם. מה יכול לפתור את המשבר האקולוגי הגלובאלי :

  • אסון בקנה מידה כלל עולמי.
  • האדם, בדימויו העכשווי המודרני, יפסיק להתקיים.
  • האנושות תצליח לשחזר את הטבע ותתמזג עימו בהרמוניה.

רמת ההתפתחות של כל ציוויליזציה נקבעת לפי כמה צורכים הכוחות היצירתיים וכמה הם מחזירים לטבע בתהליך הפעילות שלו. בתוצאה של המשוואה הזאת תלויה ההישׂרדות של האנושות.

הציוויליזציה הטכנוקראטית הקיימת היא חסרת רחמים כלפי הטבע של כדור הארץ. על ידי הפעילות שלו, האדם המודרני העמיד את עצמו נגד הטבע, והופיעה אצלו ההרגשה שהוא הכניע אותו והפך למלך של הטבע. אך למעשה הוא האסיר של הטבע.

את הציוויליזציה הטכנוקראטית מכנים פחמימנית. רק החלפת הדלק הפחמימני, למימני, יכול לעצור שינוי אנתרופוגני של האקלים.

האנושות כבר חצתה את הגבול המסוכן ונמצאת במרכז המשבר האקולוגי. בתרגום מיוונית עתיקה המילה משבר מסמלת דין. דמיונו של האדם לזכויותיו היוצאות דופן על הטבע והניסיון לתפוס את כֵס המלכות של הטבע, הביאו לטעויות.

הסיבה האמיתית למצב הקיים מסתתרת בתפיסת העולם שלנו: פולחן לרווח גשמי ושליטת האגואיזם על עקרונות מוסריים. כדי לשׂרוד, החברה העולמית חייבת מיד לדחות את רוב אורחות החיים התעשייתיים הקיימים, לדחות טכנולוגיות ומחזורים ולעבור לטכנולוגיה שחַסַה על הטבע.

ידיעות קודמות בנושא:
המשבר – דעות המומחים
משבר – נקודת המעבר לחברה החדשה
סיכויי התפתחות של חברה גלובאלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest